بازداشت و انتقال فاطمه سپهری به زندان وکیل آباد

فاطمه سپهری

فاطمه سپهری زندانی سیاسی محبوس در زندان وکیل آباد مشهد، که سه روز پیش به مرخصی درمانی اعزام شده بود توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود بازداشت و به زندان بازگردانده شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، فاطمه سپهری، زندانی سیاسی که سه روز پیش به مرخصی درمانی اعزام شده بود، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود در مشهد بازداشت و به زندان وکیل آباد این شهر منتقل شد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این شهروند گفت: “در ساعت ۵:۱۰ عصر امروز پنجشنبه بیست و هفتم مهر ۱۴۰۲، خانم سپهری که سه روز پیش به مرخصی درمانی اعزام شده بود، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود در مشهد بازداشت و به زندان وکیل آباد این شهر منتقل شد.”

به گفته این منبع مطلع، امروز مرجع قضایی با خانم سپهری تماس گرفته و از او خواسته شد که خود را به زندان وکیل آباد این شهر معرفی کند.

در تاریخ بیست و چهارم مهرماه سال جاری، فاطمه سپهری به مدت یک هفته جهت سیر مراحل درمان به مرخصی درمانی اعزام شده بود.

فاطمه سپهری در تاریخ پنجم مهرماه، در پی وخامت وضعیت جسمانی از زندان وکیل آباد مشهد به بیمارستان منتقل شده بود. وی نهایتا در تاریخ پانزدهم مهرماه به زندان بازگردانده شد.

خانم سپهری پیشتر از سوی شعبه یک دادگاه انقلاب مشهد از بابت اتهام “همکاری با دول متخاصم” به ده سال حبس، از بابت اتهامات “اجتماع و تبانی” به پنج سال حبس، “توهین به رهبری” به دو سال حبس و “تبلیغ علیه نظام” به یک سال حبس محکوم شده بود. این حکم توسط دادگاه تجدیدنظر عینا تایید شد. با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ده سال حبس برای او قابل اجرا خواهد بود.

این زندانی سیاسی پیشتر نیز در بهمن ماه ۱۴۰۱، توسط دادگاه کیفری مشهد از بابت اتهامات “نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی از طریق فعالیت در فضای مجازی و مصاحبه با رسانه های خارج از ایران” به یک سال حبس تعزیری و پرداخت ۲۰ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید