تداوم بازداشت چهار شهروند بهایی در یزد

احمد نعیمی، ایمان رشیدی، شکوفه بصیری و جمال قدیرزاده

تداوم بازداشت و بلاتکلیفی از وضعیت احمد نعیمی، ایمان رشیدی، شکوفه بصیری و جمال قدیرزاده، شهروندان بهایی علیرغم گذشت بیش از دو هفته از تاریخ دستگیری همچنان در یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی در یزد به سر می برند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، احمد نعیمی، ایمان رشیدی، شکوفه بصیری و جمال قدیرزاده، شهروندان بهایی ساکن یزد، کماکان به صورت بلاتکلیف در بازداشتگاه اداره اطلاعات این شهر به سر می برند.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده یکی از این شهروندان گفت: “علیرغم پیگیری خانواده های این افراد از مراجع امنیتی و قضایی، تاکنون مسئولین مربوطه از ارائه پاسخی شفاف در خصوص وضعیت آنها خودداری می کنند.”

به گفته این منبع مطلع، “آقای رشیدی علیرغم گذشت چهارده روز از زمان دستگیری تنها یک تماس تلفنی کوتاه با خانواده خود داشته است. دیگر شهروندان نیز دو الی سه بار تماس تلفنی کوتاهی با خانواده های خود داشتند.”

بازداشت شکوفه بصیری و جمال قدیرزاده به همراه ویدا احراری و مژگان بصیری در تاریخ نهم مهرماه، در منزل خانم بصیری توسط ماموران اداره اطلاعات صورت گرفت. از بین این افراد ویدا احراری و مژگان بصیری با تودیع وثیقه از زندان یزد آزاد شدند.

در تاریخ سیزدهم مهرماه، احمد نعیمی و ایمان رشیدی نیز توسط ماموران اداره اطلاعات در یزد بازداشت شدند.

ایمان رشیدی پیشتر نیز به واسطه فعالیت های خود سابقه بازداشت و محکومیت دارد. وی در بهمن‌ ماه سال ۹۶ با اتمام دوره محکومیت از زندان آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید