آزادی موقت طارق رحیم‌پور، از سنندج

طارق رحیم‌پور

طارق رحیم‌پور، اهل یکی از روستاهای سنندج با اتمام مراحل بازجویی و تفهیم اتهام به صورت موقت با تودیع قرار وثیقه از زندان این شهر آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز دوشنبه یکم ابان ماه ۱۴۰۲، طارق رحیم‌پور ٣٩ ساله فرزند موسی اهل روستای «اویهنگ» ساکن سنندج با تودیع قرار وثیقه یک میلیارد تومانی به صورت موقت از زندان این شهر آزاد شد.

این شهروند طی مدت بازداشت از دسترسی به وکیل تعیینی محروم بوده و به گفته یک منبع مطلع، نیروهای امنیتی وی را به «همکاری با یکی از احزاب کرد مخالف نظام» متهم کرده‌اند.

آقای رحیم‌پور جهت اخذ اعترافات اجباری در بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج تحت فشار بوده است.

روز چهارشنبه بیست و نهم شهریورماه، ١٢ تن از مأموران امنیتی بدون ارائه حکم قضایی این شهروند را به همراه ضرب و شتم شدید در محل کارش بازداشت کردند.

روز یکشنبه چهاردهم اردیبهشت‌ماه ١٣٩٩، طارق رحیم‌پور توسط نیروهای امنیتی بازداشت و بعدها از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی “سعیدی” به اتهام “همکاری با یکی از احزاب کُرد اپوزیسیون حکومت ایران” به چهار سال حبس تعلیقی و از بابت شکایت سپاه پاسداران در رابطه با “تمرد و اهانت به حکومت و مأمورین” به یکسال حبس تعزیری محکوم شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید