آزادی موقت پیمان ابراهیمی از زندان تبریز

پیمان ابراهیمی

پیمان ابراهیمی فعال ترک آذربایجانی با اتمام مراحل بازجویی و تفهیم اتهام به صورت موقت تا پایان مراحل دادرسی با تودیع قرار وثیقه از زندان مرکزی تبریز آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، پیمان ابراهیمی فعال ترک آذربایجانی روز چهارشنبه سوم آبان ۱۴۰۲، با تودیع قرار وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی به طور موقت تا پایان مراحل دادرسی از زندان مرکزی تبریز آزاد گردید.

پیمان ابراهیمی فعال مدنی و مربی رقص آذربایجانی در تاریخ ۴ شهریور ۱۴۰۲، توسط مامورین امنیتی دستگیر و علی‌رغم مراجعات متعدد خانواده و نزدیکان، بازپرس پرونده از قبول قرار و صدور دستور آزادی امتناع کرده بود همچنین تا لحظه تنظیم خبر از دلایل بازداشت و عنوان اتهامی وى اطلاع دقیقی در دسترس نمی باشد.

پیش‌تر در چهارمین هفته از بازداشت آقای ابراهیمی خواهر وی خانم هاجر ابراهیمی در گفتگویی به بخش ترکی صدای آمریکا گفته بود:“از زمان بازداشت برادرش توسط نیروهای امنیتی تاکنون هیچ گونه امکان تماس تلفنی و ملاقات وی با اعضای خانواده میسر نبوده وپیمان، تنها در دومین روز از بازداشت در یک تماس ۱۰ ثانیه ای خبر از انتقال خود به بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز داده بود”

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید