اعزام به بیمارستان قائم فاطمه سپهری

فاطمه سپهری

فاطمه سپهری، زندانی سیاسی در پی وخامت وضعیت جسمانی به بیمارستان قائم مشهد منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، عصر روز چهارشنبه سه آبان ماه ۱۴۰۲، فاطمه سپهری، فعال مدنی و زندانی سیاسی محبوس در زندان وکیل آباد مشهد که در پی انجام عمل جراحی قلب باز از حق اتمام دوره نقاهت و درمان پس از جراحی محروم است و از سوی دیگر به آنفلوآنزا مبتلا شده در پی وخامت وضعیت جسمانی به بیمارستان قائم مشهد، اعزام و در بخش مراقبتهای ویژه بستر شد.

این فعال مدنی، در مجموع به ۱۸ سال حبس محکوم شده که ۱۰ سال آن قابلیت اجرا دارد و از تاریخ ۳۰ شهریور ماه ۱۴۰۱ در حال سپری کردن دوران حبس خود است.

یک منبع مطلع در این‌باره گفت:”با توجه به اینکه خانم سپهری پس از انجام عمل جراحی قلب باز دوره نقاهت پس از جراحی را سپری نکرده بود و اجبارا به دستور دادستان و اداره اطلاعات مشهد به زندان بازگردانده شده بود و اخیرا هم به بیماری آنفلوآنزا مبتلا شده و از لحاظ بدنی هم به شدت با ضعف مواجه است عصر امروز در پی وخامت وضعیت جسمانی بصورت اورژانسی به بیمارستان قائم مشهد اعزام و در حال حاضر در بخش مراقبت های ویژه بستری است. قللا هم پزسک جراح خانم سپهری تاید کرده بد که او باید در محیط استریل و بدون آلودگی صوتی و محیطی دوران نقاهت خود را سپری کند.”

حقوق بشر در ایران، ساعتی پیش از وخامت حال فاطمه سپهری، با انتشار گزارشی، به شرح آخرین وضعیت این زندانی سیاسی، تداوم محرومیت وی از درمان، نگهداری وی در محیط آلوده زندان و ابتلای وی به بیماری آنفلونزا پرداخت و در خصوص وخامت وضعیت جسمانی وی هشدار داده بود.

لازم به اشاره است، فاطمه سپهری، در تاریخ ۲۴ مهر ماه ۱۴۰۲، پس از اعزام به بیمارستان قائم مشهد و بستری در بخش قلب آن مرکز درمانی به مرخصی اعزام شد اما در تاریخ ۲۷ مهر ماه ۱۴۰۲، در پی ممانعت دادستان مشهد با تکمیل دوره درمان برای تحمل ادامه حبس تعزیری خود به زندان وکیل آباد مشهد بازگردانده شد.

فاطمه سپهری، در تاریخ ۵ مهر ماه ۱۴۰۲، بر اثر افزایش مشکلات جسمانی و قلبی بصورت اورژانسی به بیمارستان قائم مشهد اعزام و در بخش مراقبتهای ویژه آن مرکز درمانی بستری و در تاریخ ۷ مهر ماه ۱۴۰۲، تحت عمل جراحی قلب باز قرار گرفت و با توجه به اینکه می بایست دوره درمان پس از جراحی خود را بصورت کامل سپری می کرد اما در تاریخ ۱۵ مهر ماه ۱۴۰۲، برای سپری کردن ادامه حبس به زندان وکیل آباد مشهد بازگردانده شده بود.

لازم به اشاره است، فاطمه سپهری، در تاریخ ۱ اسفند ماه ۱۴۰۱، در بخش اول پرونده  قضایی خود، توسط شعبه اول دادگاه انقلاب مشهد به ریاست قاضی منصوری از بابت (فعالیت تبلیغی علیه نظام) به تحمل ۱ سال حبس تعزیری، به اتهام (توهین به رهبری) هم به تحمل ۲ سال حبس تعزیری، از بابت اتهام (همکاری با دووَل متخاصم) نیز به تحمل ۱۰ سال حبس تعزیری و به اتهام (اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور) هم به تحمل ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد و پس از گذشت ۲۰ روز از تاریخ صدور و عدم اعتراض وی به دادنامه صادره بدوی عینا تائید شد.

این فعال مدنی، در تاریخ ۲۸ دی ماه ۱۴۰۱، در بخش دوم از همین پرونده، توسط شعبه دادگاه کیفری ۲ استان خراسان رضوی از بابت اتهام (نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی) به تحمل ۱ سال حبس تعزیری و پرداخت ۲۰ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شده است.

همچنین، در تاریخ ۳۰ شهریور ماه ۱۴۰۱، فاطمه سپهری، توسط ماموران اداره اطلاعات شهر مشهد بازداشت و پس از تفتیش منزل و توقیف برخی لوازم شخصی اش به بازداشتگاه این ارگان امنیتی منتقل و در تاریخ ۲ آبان ماه ۱۴۰۱، پس از طی مراحل بازجوئی و تفهیم اتهام به زندان وکیل آباد در این شهر منتقل شد.

وی، در نخستین پرونده قضایی خود در تاریخ ۲۹ دی ماه ۱۳۹۸، توسط شعبه ۴ دادگاه انقلاب مشهد به ریاست قاضی هادی منصوری و با حضور محمدحسین آقاسی وکیل مدافع خود محاکمه شد و در تاریخ ۱۳ بهمن ماه ۱۳۹۸، از بابت اتهامات (ایجاد دسته و یا گروه برای درخواست استعفای رهبر جمهوری اسلامی)، (توهین به رهبری) و (فعالیت تبلیغی علیه نظام)، در مجموع به تحمل ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد. این فعال سیاسی، در تاریخ ۱۰ فروردین ماه ۱۳۹۹، توسط شعبه ۳۵ دادگاه تجدیدنظر استان خراسان رضوی، در بخش اول پرونده قضائی خود از بابت اتهام (عضویت در گروههای مخالف نظام به قصد برهم زدن امنیت کشور) به تحمل ۳۲ ماه و فعالیت تبلیغی علیه نظام هم ۸ ماه حبس تعزیری محکوم شد و در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹، پس از سپری کردن بخشی از مجموع حبس تعزیری خود آزاد شده بود.

در تاریخ ۲۰ مرداد ماه ۱۳۹۸، فاطمه سپهری، به همراه ۹ تن دیگر از فعالان مدنی در جریان برگزاری تجمع اعتراضی که برای حمایت از کمال جعفری در مقابل ساختمان دادگاه تجدیدنظر استان خراسان رضوی برگزار کرده بودند توسط ماموران امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات شهر مشهد منتقل شد و در تاریخ ۲۴ آذر ماه ۱۳۹۸، پس از اتمام مراحل بازجویی و بازپرسی و تکمیل کیفرخواست پرونده این فعال مدنی و سایر متهمان این پرونده به دادگاه انقلاب شهر مشهد ارجاع شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید