محکومیت دو شهروند بهایی در مشهد

فریده مرادی و گلنوش نصیری

دو شهروند بهایی به‌نام‌های فریده مرادی و گلنوش نصیری، از سوی دادگاه انقلاب مشهد به اتهام عضویت در گروه و دسته به قصد برهم زدن امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام، در مجموع به هفت سال و چهار ماه حبس تعزیری محکوم شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز پنچ‌شنبه چهارم آبان ماه ۱۴۰۲، گلنوش مرادی و فریده مرادی، دو شهروند بهایی ساکن مشهد مرکز استان خراسان رضوی، توسط هادی منصوری ـ رئیس شعبه یک دادگاه انقلاب مشهد در مجموع به تحمل هفت سال و چهار  ماه حبس تعزیری محکوم شدند.

براساس دادنامه صادره توسط هادی منصوری ـ قاضی شعبه اول دادگاه انقلاب مشهد که امروز به متهمان این پرونده ابلاغ شده، گلنوش مرادی و فریده مرادی، از بابت اتهام (عضویت در گروه و دسته به قصد برهم زدن امنیت کشور) به تحمل سه سال و حبس تعزیری و از بابت اتهام (فعالیت تبلیغی علیه نظام) هم هر یک از این دو شهروند بهایی به تحمل هشت ماه حبس تعزیری محکوم شدند.

به فرض تائید این حکم در شعبه دادگاه تجدیدنظر استان خراسان رضوی و اعمال ماده ۱۳۴ مجازات اسلامی، تحمل اشد مجازات یعنی سه سال حبس تعزیری برای گلنوش مرادی و فریده مرادی، لازم به اجرا خواهد شد.

لازم به اشاره است، گلنوش مرادی و فریده مرادی، در تاریخ ۱۹ مهر ماه ۱۴۰۲، در شعبه اول دادگاه انقلاب مشهد و توسط قضی هادی منصوری محاکمه شدند و این در حالی بود که متهمان این پرونده با اعمال تبصره ماده ۴۸ آئین دادرسی کیفری از حق انتخاب و حضور وکیل مورد نظر خود در جلسه دادرسی محروم بودند.

همچنین، جلسه بازپرسی و تفهیم اتهام گلنوش نصیری و فریده مرادی، در تابستان ۱۴۰۲، در پی احضار آنها به شعبه ۹۰۳ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهر مشهد به ریاست علی سلیمانی مارشک، برگزار شد و این شهروندان بهایی پس از تفهیم اتهام، بازداشت و به زندان وکیل آباد منتقل شدند و چندی بعد هر یک با تودیع ۲ فقره سند ملکی به ارزش ۵ میلیارد تومان آزاد شدند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید