اعدام یک زندانی بلوچ در زندان اصفهان

زندان مرکزی اصفهان

حکم اعدام یک زندانی بلوچ که پیش‌تر به اتهام های مربوط به «مواد مخدر» به (اعدام) محکوم شده بود در زندان مرکزی اصفهان به اجرا درآمد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، سحرگاه روز دوشنبه هشتم آبان ماه ۱۴۰۲، حکم اعدام دستکم یک زندانی بلوچ که از بابت اتهام مرتبط با مواد مخدر پیش‌تر به اعدام محکوم شده بود و روز جمعه پنجم آبان، جهت اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی زندان اصفهان انتقال شد به اجرا در آمد.

هویت این زندانی بلوچ «‌ جلیل نوتی‌زهی ( زاروزهی ) » ۳۰ ساله فرزند امین‌الله مجرد، اهل و ساکن زاهدان توسط حال وش احراز شده است.

منابع مطلع می گویند: « جلیل در سال ۱۳۹۶  از بابت اتهام مرتبط با مواد مخدر در ایست بازرسی نایین اصفهان بازداشت شده و از دادگاه انقلاب این شهر برای وی حکم اعدام صادر و جمعه ۵ آبان به سلول انفرادی جهت اجرای حکم اعدام انتقال داده شده بود که سحرگاه امروز دوشنبه ۸ آبان، حکم اعدام وی در این زندان به اجرا در آمد.»

لازم به ذکر است شامگاه روز یکشنبه جلیل با خانواده خود آخرین دیدار ( ملاقات حضوری) انجام داده و امروز پس از اجرای حکم اعدام جسد وی از سردخانه اصفهان تحویل خانواده گردیده و در حال انتقال به زاهدان میباشد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید