بازداشت کوتاه مدت حسن عباسی، روزنامه نگار در مشهد

حسن عباسی

حسن عباسی، روزنامه نگار در پی تهیه گزارش از بیماران معترض به عدم خدمات دهی مناسب از سوس نیروهای انتظامی بازداشت و پس از چند ساعت بازجویی آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز دوشنبه هشتم آبان ماه، حسن عباسی، روزنامه نگار در پی تهیه گزارش از بیماران معترض به عدم خدمات دهی مناسب در بیمارستان تامین اجتماعی مشهد، توسط نیروهای انتظامی بازداشت و پس از چند ساعت آزاد شد. همچنین وسایل شخصی ضبط شده از وی در زمان بازداشت، روز جاری به این روزنامه نگار بازگردانده شد.

آقای عباسی با انتشار ویدیویی در این خصوص اعلام کرد: “به دلیل تهیه گزارش از بیماران معترض نسبت به عدم خدمات‌دهی مناسب در بیمارستان تامین اجتماعی مشهد، توسط ماموران کلانتری ۴۰ نجفی این شهر بازداشت شدم. علیرغم رضایت شاکی، تلفن های همراه و مدارک شناسایی من به دستور قاضی کشیک ضبط شد”.

یک منبع مطلع نزدیک به آقای عباسی گفت: “این روزنامه نگار روز گذشته پس از چند ساعت بازداشت، آزاد شد. امروز سه شنبه نهم آبان پس از مراجعه وی به دادسرا، وسایل شخصی آقای عباسی به او بازگردانده شد.”

حسن عباسی در تاریخ بیست و سوم مردادماه، به دنبال شکایت اتاق بازرگانی بندرعباس از وی جهت دفاع از اتهام نشر اکاذیب به شعبه چهارم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس احضار شده بود.

وی پیش از این نیز بواسطه فعالیت های خود، سابقه برخورد های قضایی را داشته است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید