تداوم بازداشت مرتضی نورمحمدی در زندان تبریز

مرتضی نورمحمدی

مرتضی نورمحمدی (نادارلی)، عیلرغم گذشت بیش از ۵۰ روز از تاریخ دستگیری همچنان به صورت بلاتکلیف در زندان تبریز به سر می برد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز سه شنبه ۹ آبان ماه ۱۴۰۲، مرتضی نورمحمدی(نادارلی)، ساکن شهرستان شبستر از توابع استان آذربایجان شرقی، علیرغم گذشت بیش از ۵۰ روز از تاریخ دستگیری و سپری شدن دوران بازجویی ها از این شهروند در وضعیت بلاتکلیفی به سر می برد.

یک منبع مطلع گفت:”آقای نورمحمدی، چندی پیش برای بازجویی ها بیشتر از زندان مرکزی تبریز به بازداشتگاه اداره کل اطلاعات استان آذربایجان شرقی، منتقل شد. ظاهرا پرونده جدید وی هم با اتهام «عضویت در گروه جهت اقدام علیه امنیت ملی کشور» به شعبه ۱۵ دادسرای عمومی و انقلاب تبریز ارجاع شده است.”

لازم به اشاره است، مرتضی نورمحمدی، در پرونده ای که بخاطر آن بازداشت شده دوران بازجویی و تفهیم اتهام خود پشت سر گذاشته و از بابت اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی» مورد تفهیم اتهام قرار گرفته و برای وی وثیقه ای به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان نیز صادر شده است.

لازم به اشاره است، مرتضی نورمحمدی، با توجه به اینکه پیگیر انتخاب نام مورد نظر خود برای فرزندش بود، در تاریخ ۱۸ شهریور ماه ۱۴۰۲، با دریافت تماس تلفنی، به اداره ثبت احوال شهرستان شبستر، احضار و در توسط ماموران امنیتی بازداشت شد.

همچنین، پیش‌تر هم اداره ثبت احوال شهرستان شبستر با انتخاب نام «هونای» برای فرزند مرتضی نورمحمدی، مخالفت و از صدور شناستانه برای این نوزاد با نام مذکور امتناع کرده بود.

در تاریخ ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ هم ماموران امنیتی، با یورش منزل مرتضی نورمحمدی در روستای نادارلی(نظرلو) از توابع شهرستان شبستر، اقدام به بازداشت وی کرده بودند اما با توج به عدم حضور وی در منزل این بازداشت صورت نگرفته بود.

تا لحظه تنظیم این خبر از دلایل بازداشت و عنوان احتمالی اتهام این فعال مدنی اطلاعی در دسترس نیست.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید