تایید حکم سکینه پروانه در استان خراسان رضوی

سکینه پروانه

دادگاه تجدیدنظر استان خراسان رضوی محکومیت هفت سال و شش ماه حبس تعزیری سکینه پروانه را عینا تایید کرد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی،
احکام صادر علیه سکینه پروانه عینا تایید شد. او پیش‌تر به تحمل هفت سال و شش ماه حبس تعزیری از سوی دادگاه انقلاب مشهد محکوم شده بود.

به گفته یک منبع مطلع، این زندانی سیاسی روز سه‌شنبه نهم آبان‌ماه به اجرای احکام زندان وکیل آباد مشهد احضار و تأیید حکمش در دادگاه تجدیدنظر به او ابلاغ شده است.

اخیرا خانم پروانه از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب مشهد به ریاست قاضی «هادی منصوری» از بابت اتهاماتی همچون “اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور، تبلیغ علیه نظام  و توهین به رهبری” مجموعاً به هفت سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.

پیشتر، هرانا به نقل از یک منبع مطلع اعلام کرده بود: “علیرغم اینکه خسرو علیکردی، وکیل دادگستری وکالت پرونده خانم پروانه را عهده دار است، ریاست شعبه اول دادگاه انقلاب مشهد در روز برگزاری جلسه دادرسی به اتهامات موکلش، از حضور این وکیل دادگستری در جلسه حضوری دادگاه ممانعت به عمل آورد.”

سکینه پروانه در فروردین‌ماه سالجاری در پی حضور بر سر مزار علی مظفری از جانباختگان خیزش اعتراضی (زن، زندگی، آزادی) در شهرستان قوچان بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات سپاه این شهرستان منتقل شد. وی نهایتا پس از دوازده روز بازداشت در این نهاد امنیتی به زندان وکیل آباد مشهد انتقال یافت.

او پیش از این نیز از بابت فعالیت‌های خود سابقه بازداشت و محکومیت را داشته است. خانم پروانه در نیمه دوم سال ۹۸ توسط ماموران اطلاعات سپاه دستگیر شد وی نهایتا توسط دادگاه انقلاب تهران به ۵ سال حبس تعزیری و از بابت مجازات تکمیلی به ۲ سال ممنوعیت از عضویت در دستجات سیاسی محکوم شد. وی اواخر بهمن‌ماه سال ١٤٠١، به دنبال صدور بخشنامه “عفو” آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید