احضار هنگامه قاضیانی به دادسرای فرهنگ و رسانه

هنگامه قاضیانی

هنگامه قضایانی بازیگر سینما و تلویزیون به دادسرای فرهنگ و رساانه احضار شد. این هنرمند جهت ارائه آخرین دفاع از خود درباره اتهام‌های ارتباط با رسانه‌های معاند و ضد انقلاب احضار شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، هنگامه قاضیانی، بازیگر سینما و تلویزیون با دریافت ابلاغیه ای به شعبه نهم دادسرای فرهنگ و رسانه تهران احضار شد.

بر اساس این احضاریه که اخیرا توسط شعبه ۹ دادسرای فرهنگ و رسانه تهران صادر و به خانم قاضیانی ابلاغ شده است، از وی خواسته شده تا ظرف مدت پنج روز از زمان ابلاغ، جهت دفاع از اتهامات نشر اکاذیب و تبلیغ علیه نظام در شعبه مذکور حاضر شود.

روز یکشنبه هفتم آبان، علی صالحی دادستان تهران از بابت اتهام نشر اکاذیب رایانه‌ ای و نشر مطالب بدون سند، علیه هشت تن از اهالی سینما ایران از جمله هنگامه قاضیانی اعلام جرم کرده بود.

خانم قاضیانی در تاریخ بیست و نهم آبان ماه ۱۴۰۱، به دلیل آنچه که “ارتباط با رسانه‌های معاند و ضد انقلاب” عنوان شد، توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و در تاریخ ششم آذرماه همان سال، با تودیع قرار وثیقه آزاد شد.

جلسه رسیدگی به اتهامات وی در اوایل دی ماه سال گذشته در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری برگزار شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید