گزارشی از مسمومیت آب شرب روستای «سردوش» از توابع مریوان

روستای «سردوش»

طی روزهای اخیر، آب شرب روستای سردوش از توابع مریوان مسموم شده بود، چندین نفر راهی بیمارستان و شماری آز آنها هم کلیه های خود را از دست داده اند. ارگان‌های وابسته همراه با نیروهای امنیتی می گویند: مشکلی در آب شرب نیست و مردم می توانند از آب استفاده کنند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، مجید کاردشی ۶۵ ساله در پی مسمومیت آب شرب سردوش  جان خود را از دست داد. عمر رستگار، آرزو ڴرامی  ۳۰ساله و محمد غریب رحمانی ۴۰ ساله دارای ۲ فرزند از جمله افرادی هستند که با خطر از دست دادن کلیه روبه رو شده اند.

بر اساس این گزارش، بیش از ۲۰ نفر از اهالی این روستا به دو بیمارستان مریوان منتقل شده اند. یکی از پایگاه‌های بزرگ سپاه در سردوش است و از آب همان روستا استفاده می کند اما هیچ یک از نیروهای آن مسموم نشده است و این شک روستاییان را برانگیخته است.

شبکه  بهداشت  همراه با تیم های امنیتی در نمونه‌برداری سعی بر عادی سازی آب شرب روستا را دارند اما روستاییان هنوز از آب استفاده نمی کنند.

طبق اظهارت روستاییان شبکه بهداشت می گوید: “احتمال اینکه فضلاب به آب شرب روستا نفوذ کرده باشد بسیار است”. اما این مسمومیت در افرادی که بیماری‌های ضمینه ای داشته اند بسیار رخنه کرده و یک نفر را به بخش مراقبت‌های ویژه به سنندج منتقل کرده است.

طبق گزارشاتی که به دست ما رسیده، در حال حاضر ۲۰ شهروند در دو بیمارستان مریوان بستری هستند.

تا لحظه تنظیم این گزارش نهادهای مربوطه پاسخ درستی در مورد مشکلات آب شرب این روستا ارائه نداده اند.

به روستائیلان گفته شده است مشکلی در آب شرب وجود ندارد و می توانید از آب استفاده کنید.

به گفته‌ی شبکه بهداشت آب شرب این روستا جهت آزمایش به آزمایشگاه فرستاده شده است اما هنوز جواب قانع کننده ای به سوالات مردم روستا داده نشده است.

تصویر متعلق به مجید کاردشی ۶۵ ساله که بر اثر مسمومیت جان‌باخت.

مجید کاردشی

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید