گزارشی از بلاتکلیفی ۲۱ زن بازداشت‌شده در مراسم آرمیتا‌ گراوند در زندان قرچک ورامین

زندان قرچک ورامین

در مراسم خاکسپاری آرمیتا گراوند ۲۱ زن بازداشت شدند. این افراد همچنان به صورت بلاتکلیف در زندان قرچک ورامین به سر می برند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، بیست‌ویک زن بازداشت‌شده در جریان مراسم خاک‌سپاری آرمیتا گراوند، همچنان در زندان قرچک بلاتکلیف هستند.

بر اساس گزارش موسسه دادبان، شب گذشته، یکی از زنان بازداشت‌شده در مراسم آرمیتا دچار حمله قلبی و به شدت حالش وخیم شده و چون ویلچر و برانکارد در زندان نبوده، هم‌بندی‌ها او را به سختی به بهداری زندان منتقل کردند.

این در حالی است که این فرد نیازمند انتقال به بیمارستان بوده و در بهداری او فقط سرم دریافت کرده‌ است.
متاسفانه تنها نام معدودی از بازداشت‌شدگان رسانه‌ای شده است و شماری از خانواده‌ها تمایلی به رسانه‌ای کردن نام افراد بازداشت‌شده ندارند.

بسیاری از خانواده‌های بازداشت‌شدگان به دلیل رعب و وحشتی که از نیروهای امنیتی برای آن‌ها ایجاد کرده‌اند، از رسانه‌ای کردن وضعیت فرد بازداشت‌شدگان اجتناب می‌کنند.

دادبان نوشته است: شهروندان توجه کنند که بازداشت اطرافیان خود را به رسانه‌ها اطلاع دهند. رسانه‌ای‌ کردن در این شرایط بهترین و مفیدترین اقدامی است که می‌توان انجام داد. اطلاعات مربوط به هویت بازداشت‌شدگان، زمان و مکان بازداشت، نحوه دستگیری و نهاد دستگیر‌کننده اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد. رسانه‌ای کردن باعث می‌شود تا نهادهای اطلاعاتی و قضایی با احتیاط بیشتری رفتار کنند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید