علی رضی‌زاده به بند هشت زندان اوین منتقل شد

علی رضی‌زاده

علی رضی‌زاده نادارلی (نظرلو) فعال ترک آذربایجان طی تماسی که روز ۱۴ آبان ۱۴۰۲ با خانواده داشته، از انتقالش به بند هشت زندان اوین خبر داده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز یک شنبه هفتم ابان ماه ۱۴۰۲، علی رضی‌زاده نادارلی، فعال ترک آذربایجانی جهت تحمل محکومیت یک سال حبس خود راهی زندان اوین شد.

این فعال مدنی ساکن تهران روز هفت آبان ۱۴۰۲، جهت تحمل محکومیت یک سال حبس خود توسط تعدادی از فعالین ترک آذربایجانی بدرقه و راهی زندان اوین شده و به قرنطینه اندرزگاه یک زندان اوین منتقل گردیده بود.

شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران حکم محکومیت دو سال حبس تعزیری و منع عضویت در گروه‌ و خروج از کشور، آقای رضی زاده نادارلی را تایید و یک سال از حکم مذکور را به مدت ۵ سال به حالت تعلیق درآورده بود.

این فعال مدنی آذربایجانی پیشتر به اتهام «عضویت در گروهک غیر قانونی پان‌ترکیسم به قصد بر هم زدن امنیت کشور» توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی به ۲ سال حبس تعزیزی و مجازات های تکمیلی و ۲ سال منع عضویت در گروه و خروج از کشور محکوم شده بود.

در دادنامه صادره توسط شعبه ۱۵دادگاه انقلاب تهران آمده بود: «… بدلیل ایجاد صفحه در اینستاگرام در زمینه ترویج تفکرات قومی و پانترکی و حمایت از جریانات تجزیه طلبی و انتشار ویدیویی در حمایت از محکومین ضد امنیتی پان ترکی و گاماج و عباس لسانی و لطیف حسنی و ابراهیم نوری و… و دیگر شواهد و قرائن و اظهارات و اقرار صریح و ضمنی متهم  با استناد به ماده ۴٩٩ قانون تعزیرات به دو سال حبس  تعزیری و مجازات تکمیلی دو سال منع عضویت در گروهها و خروج از کشور محکوم می نماید.»

علی رضی‌زاده نادارلی پیشتر در بهمن ماه ۱۴۰۱، طی ابلاغیه‌ای که از طریق سیستم الکترونیکی قوه قضائیه ایران (ثنا) دریافت نموده بود جهت دفاع از اتهام انتسابی مذکور در شعبه ۳بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۳۳تهران حاضر و پس از تفهیم اتهام پرونده‌ای مذکور علیه ایشان مفتوح گردیده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید