برگزاری جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات خسرو علیکردی

خسرو علیکردی

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات خسرو علیکردی برگزار شد. او در این جلسه بابت اتهام فعالیت تبلیغی به نفع گروه های مخالف نظام جمهوری اسلامی از خود دفاع کرد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز دو شنبه ۲۲ آبان ماه ۱۴۰۲، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات خسرو علیکردی، وکیل دادگستری در شعبه اول دادگاه انقلاب مشهد برگزار شد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده وی گفت: “در جریان این جلسه که صبح امروز دوشنبه بیست و دوم آبان در شعبه اول دادگاه انقلاب مشهد به ریاست قاضی هادی منصوری برگزار شد، آقای علیکردی از بابت اتهام فعالیت تبلیغی به نفع گروه های مخالف نظام جمهوری اسلامی به دفاع از خود پرداخت.”

در تاریخ سوم آبان ماه سال جاری، آقای علیکردی با دریافت ابلاغیه ای به شعبه قضایی مذکور احضار شده بود.
آقای علیکردی چندی پیش از بابت اتهامات “نشر اکاذیب از طریق سامانه های رایانه ای و عدم حفظ اسرار” به شعبه ۹۰۱ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب احضار و با قرار کفالت آزاد شد.چندی بعد این پرونده جهت رسیدگی به شعبه ۳ دادگاه کیفری دو مشهد ارسال و وی مجموعا به پرداخت ۲۱ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شد.

این وکیل دادگستری در بخشی دیگر این پرونده به شعبه ۹۰۱ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب احضار و در خصوص اتهام “فعالیت تبلیغی به نفع گروه های مخالف نظام جمهوری اسلامی” مورد تفهیم اتهام قرار گرفته بود.

دهم مردادماه، خسرو علیکردی پس از حضور در شعبه ۹۰۱ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب مشهد بازداشت و به زندان وکیل آباد این شهر منتقل شده بود. وی در تاریخ چهاردهم مرداد با با تودیع وثیقه از این زندان آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید