اعدام دو زندانی در شیراز

زندان مرکزی شیراز (عادل آباد)

روز یک‌شنبه۲۱ آبان ماه، حکم دو زندانی که با اتهامات مربوط به «مواد مخدر» به اعدام محکوم شده بودند، در زندان مرکزی شیراز (عادل آباد) به اجرا درآمد. پیشتر خبر اعدام دو زندانی دیگر در این روز در زندان مرکزی شیراز منتشر شده بود. با این حساب شمار اعدام‌های این روز در شیراز به چهار تن افزایش یافت.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، صبح روز یک شنبه ۲۱ آبان ماه ۱۴۰۲، حکم اعدام دو مرد در زندان مرکزی شیراز به اجرا درآمد.

این دو زندانی که هویتشان افشین جوشنی و طاهر عارفی، ۳۰ ساله احراز شده، با اتهامات مربوط به «مواد مخدر» به اعدام محکوم شده بود.

پیش‌تر خبر اعدام دو زندانی دیگر در این روز در زندان مرکزی شیراز منتشر شده بود. با این حساب شمار اعدام‌های روز یک‌شنبه در شیراز به چهار نفر افزایش یافت.

یک منبع مطلع درخصوص اعدام این دو زندانی به سازمان حقوق بشر ایران گفت: «طاهر عارفی اهل شوشتر بود و از دو سال پیش به اتهام مواد مخدر بازداشت و به اعدام محکوم شده بود. افشین جوشنی نیز از زندان دیگری برای اجرای حکم به زندان عادل آباد منتقل شده بود و گفته شده اهل مرودشت بوده است».

اعدام این چهار زندانی تا لحظه تنظیم این خبر از سوی رسانه‌های داخل ایران و یا منابع رسمی اعلام نشده است.

اعدام زندانیانی که با اتهامات مربوط به «مواد مخدر» اعدام شده‌اند، در سه سال گذشته به‌طور مستمر و هر ساله، افزایش شدیدی داشته‌اند. امسال در مقایسه با شش ماه اول سال ۲۰۲۲ که ۹۱ نفر به اتهام‌های مرتبط با مواد مخدر اعدام شده بودند، ۱۲۶ درصد افزایش را شاهد بوده و ۲۰۶ اعدام با این اتهام به ثبت رسیده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید