تفهیم اتهام ۱۰ شهروند بهایی در دادسرای شهریار

شهروندان بهایی

ده شهروند بهایی ساکن کرج  توسط دادسرای شهریار به اتهام هایی همچون فعالیت تبلیغی علیه نظام، اقدام علیه امنیت ملی و عضویت در گروه های مخالف نظام، تفهیم اتهام شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، بابک زینلی، صهبا طائف، شروین شبرخ، نیکا اسماعیل‌ پور، ایمان احسانی،‌ ایرن رحمانی،‌ فواد طائفی، علی باقر کاشی، رضا و فهیمه یزدی، شهروندان بهائی ساکن کرج در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شهریار تفهیم اتهام شدند.

این ۱۰ شهروند از بابت اتهام های فعالیت تبلیغی علیه نظام، اقدام علیه امنیت ملی و عضویت در گروه های مخالف نظام، در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شهریار تفهیم اتهام شدند.

بازداشت بابک زینلی، صهبا طائف، شروین شبرخ، نیکا اسماعیل‌ پور، ایمان احسانی،‌ ایرن رحمانی،‌ فواد طائفی، علی باقر کاشی، رضا و فهیمه یزدی در تاریخ شانزدهم آبان ماه، در منزل آقای زینلی توسط نیروهای امنیتی صورت گرفته است.

ماموران پس از بازداشت این افراد، منزل آقای زینلی را مورد تفتیش قرار داده و برخی از وسایل شخصی از جمله وسایل الکتریکی، اسناد بانکی و هویتی وی را ضبط کردند. همچنین ماموران در زمان بازداشت این شهروندان، اقدام به ضرب و شتم بصیر، فرزند آقای زینلی کرده اند.

پیش‌تر یک منبع مطلع در خصوص آخرین وضعیت این شهروندان بهایی گفته بود:‌ “علیرغم گذشت بیش از یک هفته از زمان دستگیری این شهروندان، فقط نیکا اسماعیل‌ پور، رضا و فهیمه یزدی یک تماس تلفنی کوتاه بدون اشاره به محل نگهداری خود با خانواده هایشان داشتند. دیگر شهروندان نیز هیچ تماس تلفنی با خانواده خود نداشته اند. امری که منجر به افزایش نگرانی خانواده و بستگان آنها شده است.”

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید