حمیده زراعی به حبس، تبعید و مجازات‌های تکمیلی محکوم شد

حمیده زراعی

حمیده زراعی، از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، از سوی یکی از شعب دادگاه انقلاب کرج از بابت اتهام‌ تبلیغ علیه نظام به حبس، تبعید و مجازات‌های تکمیلی محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، حمیده زراعی، از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، توسط شعبه یکم دادگاه انقلاب کرج به یک سال حبس، دو سال تبعید به رشت، دو سال ممنوعیت خروج از کشور و دو سال منع از حضور در فضای مجازی محکوم شد.

بر اساس حکمی که روز پنجشنبه بیست و پنجم آبان ۱۴۰۲، توسط شعبه یکم دادگاه انقلاب شهرستان کرج به ریاست قاضی موسی آصف‌ الحسینی صادر و به خانم زراعی در زندان ابلاغ شده است، وی از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس محکوم شد. همچنین وی به عنوان مجازات تکمیلی به دو سال تبعید به رشت، دو سال ممنوعیت خروج از کشور و دو سال منع از حضور در فضای مجازی محکوم شده است.

در آبان ماه سال جاری، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات حمیده زراعی در شعبه قضایی مذکور برگزار شده بود.

حمیده زراعی در تاریخ هشتم خردادماه، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود بازداشت و پس از گذشت دو روز به زندان کچویی کرج منتقل شد.

حمیده زراعی، پیشتر در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و در تاریخ ۱۸ بهمن ماه سال گذشته به دنبال صدور بخشنامه “عفو” از زندان کچویی کرج آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید