محکومیت هانیه توسلی به حبس و جزای نقدی

هانیه توسلی

هانیه توسلی بازگیر تلویزیون و سینما از سوی دادگاه انقلاب تهران به اتهام انتشار مطالب خلاف واقع به قصد تشویش اذهان عمومی به تحمل شش ماه حبس تعزیری که به مدت سه سال تعلیق شده و جزای نقدی محکوم شد.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، هانیه توسلی، بازیگر سینما و تلویزیون توسط شعبه بیست و شش دادگاه انقلاب تهران به شش ماه حبس تعزیری و پرداخت پانزده میلیون تومان جزای نقدی محکوم شد. حکم حبس صادره به مدت سه سال به حالت تعلیق در آمده است.

مریم کیان ارثی، وکیل مدافع این شهروند در این خصوص اعلام کرد: بر اساس حکمی که اخیرا توسط شعبه بیست و شش دادگاه انقلاب تهران (به ریاست قاضی ایمان افشاری) صادر شده است، هانیه توسلی از بابت اتهام انتشار مطالب خلاف واقع به قصد تشویش اذهان عمومی به تحمل شش ماه حبس تعزیری و پرداخت پانزده میلیون تومان جزای نقدی محکوم شد. حکم حبس صادره به مدت سه سال به حالت تعلیق در آمده است.

این بازیگر سینما و تلویزیون پیشتر جهت دفاع از اتهام انتسابی به شعبه مذکور احضار شده بود.

گفتنی است، در تاریخ هفتم آبان علی صالحی دادستان تهران از بابت اتهام نشر اکاذیب رایانه‌ ای و نشر مطالب بدون سند، علیه هشت تن از اهالی سینما ایران از جمله هانیه توسلی اعلام جرم کرد.

هانیه توسلی شامگاه شنبه بیست و پنجم شهریور، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود بازداشت و نهایتا پس از یک روز با قرار تامین آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید