آزادی موقت عبدالسلام فاروقی از زندان زاهدان

عبدالسلام فاروقی

عبدالسلام فاروقی، با اتمام مراحل بازجویی و تفهیم اتهام پس ۵۷ روز بازداشت به صورت موقت تا پایان مراحل دادرسی از زندان مرکز ی زاهدان آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز سه‌شنبه ۳۰ آبان ماه ۱۴۰۲، ساعتی پیش عبدالسلام فاروقی (ملازهی) پس از ‌گذشت ۵۷ روز از بند ۹ (بند سیاسی ) زندان مرکزی زاهدان با تودیع قرار وثیقه آزاد شد.

عبدالسلام فاروقی (ملازهی ) به همراه پسر خود حمیدالله فاروقی  (ملازهی)  در تاریخ ۳ مهرماه ۱۴۰۲، در حالی که با خودروی شخصی خود بودند در حوالی ترمینال زاهدان توسط نیروهای امنیتی متوقف و مورد ضرب و جرح قرار گرفته و سپس بازداشت شده بود.

وی در روز شنبه ۲۷ آبان به همراه عبدالنصیر شه بخش و اسامه شه بخش و محمد نقشبنید از بازداشگاه اداره اطلاعات زاهدان پس از ۵۴ روز انفرادی در بازداشتگاه اداره به بند ۹ (بند سیاسی ) زندان مرکزی زاهدان منتقل شده بود که در همان روز شنبه عبدالنصیر شه بخش و اسامه شه بخش پس از چند ساعت از انتقال به این زندان با تودیه وثیقه آزاد شده بودند.

گفتنی است روز ۲۴ ابان ۱۴۰۲، رسانه حکومتی تسنیم وابسته به سپاه ویدئویی از  اعترافات اجباری عبدالسلام‌ و پسرش و یکی‌ دیگر از زندانیان بازداشت شده با هویت «مهدی خداشناس» در رابطه با ضبط محموله استارلینک را پخش کرده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید