سینا یوسفی به یک سال حبس محکوم شد

سینا یوسفی

سینا یوسفی، وکیل دادگستری از سوی دادگاه انقلاب اصفهان به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، سینا یوسفی، وکیل دادگستری توسط دادگاه انقلاب اصفهان به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به‌تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

بر اساس حکم صادر شده از سوی شعبه ششم دادگاه انقلاب اصفهان سینا یوسفی، وکیل دادگستری، مدافع حقوق بشر و عضو کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی، بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» به‌تحمل یک‌سال حبس تعزیری محکوم شده است.

این وکیل دادگستری، در روزهای اخیر، درباره دلایل تشکیل این پرونده در دادگاه انقلاب اصفهان به سازمان حقوق بشر ایران گفته بود: « این پرونده به‌دلیل اطلاع رسانی من درباره پرونده خانه اصفهان و رفتارهای غیرقانونی قاضی این پرونده گشوده شده است. به همین علت، در شعبه ۲۰ دادیاریِ دادسرای اصفهان برای من تشکیل پرونده داده‌اند و در این شعبه از جهت اتهامات “تبلیغ علیه نظام و نشر اکاذیب” برای من کیفرخواست صادر شده است».

بنا بر ادعای حکومت ایران، در ۲۵ آبان ۱۴۰۱ و در بحبوحه خیزش سراسری زن، زندگی، آزادی، دو بسیجی و یک افسر ارشد نیروهای یگان ویژه، در میدان نگهبانی محله خانه اصفهان، به‌ضرب گلوله کشته شدند. نهادهای امنیتی ایران در روزهای پس از این رویداد، پنج شهروند به نام‌های مجید کاظمی، صالح میرهاشمی، سعید یعقوبی، امیر نصر آزادانی و سهیل جهانگیری را به اتهام قتل این مأموران امنیتی بازداشت کردند که از بین این شهروندان، مجید کاظمی، صالح میرهاشمی و سعید یعقوبی، در یک روند دادرسی به‌شدت ناعادلانه، توسط قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران اعدام و دو متهم دیگر به حبس و مجازات‌های دیگر محکوم شدند. اجرای حکم اعدام و صدور مجازات حبس برای متهمان این پرونده در حالی انجام شد که به‌دلیل اخذ اعترافات اجباری زیر شکنجه از متهمان و همچنین به‌دلیل غیر شفاف بودنِ عملکرد نهادهای امنیتی و مراجع قضائی در ایران، هنوز مشخص نیست، سه مأمور امنیتی یاد شده، دقیقا چگونه و به‌دست چه کسانی کشته شده‌اند. این پرونده در رسانه‌ها تحت عنوان «پرونده خانه اصفهان» شناخته شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید