تداوم بازداشت و بلاتکلیفی از شش شهروند زن بهایی در همدان

زرین دخت احدزاده، ژاله رضایی، فریده ایوبی، نورا ایوبی، عاطفه زاهدی و ندا محبی

شش شهروند بهایی علیرغم گذشت بیش از دو هفته از زمان دستگیری همچنان به صورت بلاتکلیف  در یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی در همدان به سر می برند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، زرین دخت احدزاده، ژاله رضایی، فریده ایوبی، نورا ایوبی، عاطفه زاهدی و ندا محبی، شهروندان بهایی ساکن همدان، علیرغم گذشت پانزده روز از زمان دستگیری، کماکان به صورت بلاتکلیف در بازداشتگاه اداره اطلاعات این شهر به سر می برند.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این شهروندان گفت: “علیرغم گذشت پانزده روز از زمان دستگیری این افراد، آنها کماکان به صورت بلاتکلیف در بازداشتگاه اداره اطلاعات همدان به سر می برند و تاکنون آزادی موقت آنها میسر نشده است.”

این منبع در ادامه گفت: این شهروندان برای برقراری تماس تلفنی با خانواده های خود با محدودیت هایی مواجه هستند و به ندرت این امکان در اختیار آنها قرار گرفته است.

زرین دخت احدزاده، ژاله رضایی، فریده ایوبی، نورا ایوبی، عاطفه زاهدی، ندا محبی در تاریخ شانزدهم آبان ماه، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند. منازل ژاله رضایی و فریده ایوبی پس از بازداشت توسط ماموران مورد تفتیش قرار گرفته است.

تا لحظه تنظیم این گزارش، از نهاد بازداشت کننده، محل نگهداری و یا اتهام‌های مطروحه علیه این شهروندان بهایی اطلاعی در دست نیست.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید