اعدام دو زندانی در قزل‌حصار/ شمار اعدام‌ها به چهار تن رسید

زندان قزل‌حصار کرج

صبح چهارشنبه حکم اعدام دو زندانی که با اتهام «قتل عمد» به قصاص نفس (اعدام) محکوم شده بودند، در زندان قزل‌حصار کرج به اجرا درآمد. پیشتر خبر اعدام دو زندانی دیگر که با اتهامات مربوط به «مواد مخدر» به اعدام محکوم شده بودند، در این روز اعلام شده بود. با این حساب شمار اعدام‌های روز گذشته در قزل‌حصار به دست‌کم چهار نفر افزایش یافت. احتمال اعدام سه زندانی دیگر نیز وجود دارد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، صبح روز چهار شنبه یکم  آذر ماه ۱۴۰۲، حکم اعدام دو مرد در زندان قزل‌حصار کرج به اجرا درآمد. این دو زندانی که هویتشان اعلام نشده، با اتهام «قتل عمد» به قصاص نفس محکوم شده بودند.

هویت یکی از زندانیانی که روز گذشته با اتهام «قتل عمد» اعدام شد، توسط سازمان حقوق بشر ایران لقمان عمرانی احراز شده است.

پیشتر خبر اعدام دو زندانی دیگر که با اتهامات مربوط به «مواد مخدر» به اعدام محکوم شده بودند، در این روز در قزل‌حصار کرج منتشر شده بود. با این حساب شمار اعدام‌های دیروز به دست‌کم چهار تن افزایش یافت. اعدام این دو زندانی توسط رسانه‌های داخل ایران اعلام نشده است.

رسانه‌های داخل ایران و منابع رسمی به‌طور معمول خبر اعدام زندانیانی که با اتهامات مربوط به «مواد مخدر» به اعدام محکوم شده‌اند را منتشر نمی‌کنند.

برخی منابع به سازمان حقوق بشر ایران گفتند که روز گذشته حکم هفت زندانی در این زندان به اجرا درآمده است. سازمان حقوق بشر ایران تا لحظه تنظیم این خبر موفق به تایید اعدام هفت زندانی نشده است.

عدم درجه بندی برای قتل عمد در ایران باعث می‌شود هر نوع قتلی فارغ از شدت و ضعف و انگیزه متهم، منجر به صدور حکم اعدام شود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید