اعدام میلاد زهره‌وند در زندان همدان

میلاد زهره‌وند

حکم اعدام میلاد زهره‌وند از بازداشت‌شدگان اعتراضات ۱۴۰۱ در زندان مرکزی همدان، به‌صورت مخفیانه به اجرا درآمد. از ابتدای سال جاری ۶۸۴ نفر در ایران اعدام شدند. روند اعدام‌ها از آغاز جنگ غزه شتاب بیشتری گرفته و از هفتم اکتبر تاکنون جمهوری اسلامی دست‌کم ۱۵۲ نفر را در ایران اعدام کرده‌ است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز پنج‌شنبه دوم آذر ماه ۱۴۰۲، حکم اعدام میلاد زهره‌وند از بازداشت‌شدگان اعتراضات ۱۴۰۱ در زندان مرکزی همدان، به احرا درآمد.

بر اساس این گزارش، این معترض از آخرین ملاقات با خانواده خود محروم شده است. او به صورت مخفیانه اعدام شده است.

به گزارش بی‌بی‌سی فارسی، صبح دیروز پنج‌شنبه ۲ آذر ماه، حکم اعدام میلاد زهره‌وند در زندان مرکزی همدان به اجرا درآمد. میلاد زهره‌وند از بازداشت شدگان مراسم چهلم مهسا (ژینا) امینی در ۴ آبان ۱۴۰۱ در ملایر بود.

به گزارش رسانه‌های رسمی، میلاد زهره‌وند متهم بود که در این روز یک مامور سپاه به‌نام علی نظری را به قتل رسانده و از همین رو به قصاص نفس محکوم شده بود.

طی ماه‌های اخیر اعدام زندانیان در ایران شدت گرفته است. از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون ۶۸۴ نفر و از از ابتدای جنگ در غزه ۱۵۲ نفر در ایران اعدام شده‌اند.

میلاد زهره‌وند هشتمین معترض بازداشتی اعتراضات ۱۴۰۱ است که در ایران اعدام می‌شود. پیش از این محسن شکاری، مجیدرضا رهنورد، محمدمهدی کرمی، سیدمحمد حسینی، صالح میرهاشمی، سعید یعقوبی و مجید کاظمی که از معترضان بازداشت شده بودند، اعدام شده‌اند.

محمود امیری‌مقدم، مدیر سازمان حقوق بشر ایران گفت: «اعدام میلاد زهره‌وند بدون دادرسی عادلانه، همچون اعدام دیگر معترضان یک جنایت است و مسئولان جمهوری اسلامی باید در قبال این جنایت پاسخگو باشند. به‌دلیل واکنش‌های شدید جامعه جهانی و هزینه بالای سیاسی، احکام اعدام معترضان  در ماه‌های گذشته اجرا نشده بود. سکوت نسبی جامعه جهانی در مورد موج کم سابقه اعدام‌ها طی ماه‌های گذشته، جمهوری اسلامی را بر آن داشت که اعدام معترضان را از سر گیرد».

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید