تداوم بازداشت از علی رضایی در زندان تهران بزرگ

علی رضایی

علی رضایی علیرغم گذشت بیش از یازده ماه از مان دستگیری همچنان به صورت بلاتکلیف در زندان تهران بزرگ به سر می برد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، علی رضایی از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، علیرغم گذشت بیش از یازده ماه از زمان دستگیری، به صورت بلاتکلیف در زندان تهران بزرگ به سر می برد.

رضا شفاخواه، وکیل مدافع این شهروند با انتشار مطلبی اعلام کرد: موکلم در زمان بازداشت، زیر ۱۸ سال سن داشت. پس از آنکه پرونده موکل به دادگاه انقلاب ارسال شد، ما نسبت به صلاحیت دادگاه رسیدگی کننده طرح ایراد کرده و درخواست کردیم که پرونده به دادگاه اطفال ارجاع شود. با اینحال متاسفانه دیوان عالی کشور تصمیمش را گرفت و شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب را صالح به رسیدگی شناخت. منتظر ابلاغ وقت جدید از سوی این شعبه می مانیم.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این شهروند گفت: “اواسط ماه گذشته، مانند هر ماه، قرار بازداشت موقت علی رضایی به مدت یک ماه دیگر تمدید شد.”

پیشتر کیفرخواست پرونده آقای رضایی از بابت اتهامات ایراد ضرب و جرح مامور نیروی انتظامی و اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم بر علیه امنیت ملی صادر و پرونده وی به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران ارجاع شده بود.

علی رضایی، شهروند ساکن تهران، در تاریخ سیزدهم آذرماه ۱۴۰۱، در رابطه با اعتراضات سراسری توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود واقع در تهران بازداشت شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید