انتقال به سلول انفرادی؛ خطر اجرای حکم اعدام یک زندانی اهل سنت بعد از ۱۴ سال حبس در زندان قزل‌حصار کرج

ایوب کریمی

ایوب کریمی، زندانی اهل‌سنت کرد محبوس در زندان قزل‌حصار کرج، به سلول انفرادی منتقل شده و این موضوع نگرانی‌ها را درخصوص خطر اجرای حکم وی افزایش داده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز سه‌ششنبه ۳۰ آبان ماه، ایوب کریمی، زندانی اهل‌سنت کرد در زندان قزل‌حصار کرج به سلول انفرادی منتقل شد.

انتقال این زندانی که از ۱۴ سال پیش بازداشت و به اعدام محکوم شده، باعث ایجاد نگرانی همبندیان و خانواده وی شده است.

ایوب کریمی به اتهام محاربه و افساد فی الارض از طریق «مبارزه مسلحانه و عضویت در یک گروه سلفی جهادی» در یک گروه  هفت نفره بازداشت و به اعدام محکوم شده بود. یکی از اتهامات این هفت نفر قتل یک روحانی اهل‌سنت به نام ماموستا عبدالرحیم تینا بود.

یکی از هم‌پرونده‌های ایوب کریمی که قاسم آبسته نام داشت، در تاریخ ۱۴ آبان ماه سال جاری در زندان قزل‌حصار کرج اعدام شد.

ایوب کریمی در یک پرونده مشترک به همراه انور خضری، داوود عبداللهی، فرهاد سلیمی، خسرو بشارت، کامران شیخه و قاسم آبسته در بهمن ماه ۱۳۸۸ بازداشت برای طی مراحل بازجویی به ارومیه و سپس زندان اوین تهران منتقل شدند. پس از مدتی در سال ۱۳۹۱ این زندانیان از زندان اوین به زندان رجایی شهر کرج منتقل شده و سپس با تعطیلی زندان رجایی‌شهر در سال جاری، به زندان قزل‌حصار کرج منتقل شدند.

حکم اعدام این هفت زندانی، اسفند ماه سال ۱۳۹۴ از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران صادر شد. این حکم در دیوان عالی کشور نقض شد و مجددا در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران مورد رسیدگی قرار گرفت. خرداد ماه ۱۳۹۸ مجددا حکم اعدام برای این افراد صادر شد و بهمن ماه ۱۳۹۸، این حکم در دیوان عالی کشور به تایید رسید.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید