اعتصاب غذای زهره سرو، در زندان اوین

زهره سرو

زهره سرو زندانی محبوس در زندان اوین که در حال سپری کردن محکومیت خود می باشد در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالبات خود دست به اعتصاب غذا زد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، زهره سرو، زندانی سیاسی که دوران محکومیت خود را در زندان اوین سپری می‌کند از روز پنجشنبه دوم آذرماه در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالبات خود دست به اعتصاب زد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده وی گفت: “خانم سرو از روز پنجشنبه دوم آذر ۱۴۰۲ تاکنون در اعتراض به تداوم عدم رسیدگی به مطالبات خود از جمله، عدم اعطای آزادی مشروط، عدم رسیدگی پزشکی به وضعیت جسمانی و موافقت نکردن مسئولان مربوطه با اعطای مرخصی به وی، دست به اعتصاب غذا زده است.”

بر اساس اطلاعات این منبع،  وضعیت جسمانی خانم سرو از زمان شروع اعتصاب تاکنون نامناسب بوده است. همچنین وی اعلام کرده که در صورت عدم رسیدگی به مطالبات خود از دریافت سرم نیز امتناع خواهد کرد.

خانم سرو اوایل مهرماه سال ۱۴۰۰ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات سپاه، موسوم به بند الف-یک منتقل شد. وی اواسط آبان ماه با پایان مراحل بازجویی ابتدا به بند زنان زندان اوین و چندی بعد به زندان قرچک ورامین انتقال داده شد.

او سپس توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری از بابت اتهامات “اجتماع و تبانی و تبلیغ علیه نظام” به هفت سال حبس تعزیری محکوم شد. با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، شش سال زندان در خصوص او قابل اجرا است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید