آزادی موقت مرتضی نورمحمدی و مهرداد قادری

مرتضی نورمحمدی نادارلی(نظرلو) و مهرداد قادری

مرتضی نورمحمدی نادارلی(نظرلو) و مهرداد قادری فعال ترک آذربایجانی با اتمام مراحل بازجویی و تفهیم اتهام با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت آزاد شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز سه شنبه هفتم آذر ۱۴۰۲، مرتضی نورمحمدی نادارلی(نظرلو) و مهرداد قادری فعال ترک آذربایجانی با تودیع قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومان  برای هرکدام آزاد شدند.

این فعالین در حالی با تودیع قرار وثیقه آزاد شدند که ۸۰ روز از بازداشت آقای نورمحمدی نادارلی و ۷۴ روز از بازداشت آقای قادری سپری شده و تا لحظه تنظیم خبر از عنوان دقیق اتهامی این فعالین اطلاع دقیقی در دست نمی باشد.

با آزادی این دو فعال مدنی کماکان دیگر فعالین بازداشتی ترک آذربایجانی به نامهای یوروش(آیت) مهرعلی بیگلو، داود شیری، حامد یگانه پور، علی بابایی، ناصر رزمجو، آراز ابراهیم نژاد، جواد سودبر، حسین آزادی، امیرحسین آقایی، ابراهیم عوض پور و سیدمحمدرضا موحد در بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز نگهداری شده و اطلاع دقیقی از روند پرونده شان در دست نمی باشد.

مرتضی نورمحمدی نادارلی صبح روز ۱۸ شهریور ۱۴۰۲، طی تماسی با عنوان کارمند اداره ثبت احوال شهر صوفیان برای پیگیری مراحل صدور شناسنامه فرزندش به این اداره فراخوانده شده و پس از حضور در اداره ثبت و احوال شهر صوفیان، توسط نیروهای امنیتی بازداشت گردیده بود. مهرداد قادری نیز ۲۴ شهریور ۱۴۰۲، توسط مامورین امنیتی همراه با ضرب و شتم بازداشت و پس از تفتیش منزل به اداره اطلاعات شهر تبریز منتقل شده بود.

در‌پرونده مفتوحه در شهرستان شبستر آقای نورمحمدی با اتهام «اجتماع و تبانی جهت اقدام علیه امنیت ملی» محاکمه شده و قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی برای ایشان صادر شده بود روز چهارشنبه ۱آذر۱۴۰۲، آقای مولایی اتهام جدیدی را به ایشان تفهیم و قرار صادره را به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان افزایش داده بودند.

پیشتر آقای نورمحمدی نادارلی از مخالفت اداره ثبت و احوال شهر صوفیان با صدور شناسنامه بعلت تورکی بودن اسم انتخابی برای فرزندش  «هونای» خبرداده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید