برگزاری جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات دنیا حسینی

دنیا حسینی

جلسه دادرسی به اتهامات دنیا حسینی (آزاد)، در دادگاه کیفری مجتمع قضایی ارشاد تهران برگزار شد. از از بابت اتهام‌های وارده از خود دفاع کرد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز چهارشنبه هشتم آذر ماه ۱۴۰۲، جلسه دادرسی به اتهامات دنیا حسینی (آزاد)، شهروند ساکن تهران در شعبه ۱۰۹۹ دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی ارشاد تهران برگزار شد.

در جریان این جلسه که روز چهارشنبه هشتم آذرماه در شعبه ۱۰۹۹ دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی ارشاد تهران برگزار شد، خانم حسینی از بابت اتهامات “اغوا یا تحریک مردم به جنگ و کشتار با یکدیگر به قصد برهم زدن امنیت کشور، تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی، کشف حجاب و قبح زدایی از حجاب، تشویق مردم به فساد و فحشا و اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی/ خارجی” به دفاع از خود پرداخت.

وی در تاریخ بیست‌و‌یکم آبان‌ماه با دریافت ابلاغیه ای جهت دفاع از اتهامات مذکور به این مرجع قضایی احضار شده بود.

دنیا حسینی در تاریخ بیست و یکم مردادماه ۱۴۰۲، توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

اوایل آبان ماه سال جاری، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات وی از بابت بخش دیگری از پرونده در شعبه بیست و ششم دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری برگزار شد. در خصوص این بخش از پرونده نیز تاکنون حکمی علیه متهم صادر نشده است.

دنیا حسینی با نام مستعار “دنیا آزاد”، متولد ۲۸ بهمن ۱۳۶۷، فرزند غلامحسین و شهروند ساکن تهران، نهایتا در تاریخ شانزدهم آبان ماه امسال با تودیع وثیقه دو میلیارد تومانی از زندان اوین آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید