صدور حکم جلب علیه حسن عباسی به دلیل اعتراض به ناکارآمدی حاکمیت

حسن عباسی

حسن عباسی، روزنامه‌نگار اهل استان کرمان با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس از صدور حکم جلب جدید علیه وی خبر داد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، دادسرای بندرعباس حکم جلب  حسن عباسی، روزنامه‌نگار اهل استان کرمان را صادر کرد.

آقای عباسی نوشت: علت آن تهیه چند گزارش درباره گرفتاری مردم در صف کپسول گاز، زمین‌خواری، زدوبند در برخی دهیاری‌ها، دریاخواری پالایشگاه نفت لاوان، مشکلات معلولین و….

این روزنامه‌نگار افزود: تأکید می‌کنم ارجاع پرونده به ضابط خاص و نیز بررسی پرونده در دادسرای غیرصالحه بندرعباس رویه غیرقانونی و خطرناک بر علیه جریان مطالبه‌گری و گامی برای شادمانی اصحاب قدرت و ثروت است.

وی پیشتر نیز با انتشار پیامی ویدئویی از احضار خود به پلیس فتا در پی شکایت پالایشگاه نفت لاوان خبر داده بود.

این روزنامه‌نگار عنوان کرده بود؛ وقتی رییس جمهور توانایی تخریب ویلاها و پلاژ ساحلی شرکت پالایش نفت لاوان که در چند قدمی ساحل ساخته شده را ندارد طرح شکایت از خبرنگار افشاگر را کلید می‌زنند.جوانان تحصیل کرده هرمزگان باید به گازوییل‌ فروشی و قاچاق روی بیاورند، چرا؟ چونکه در صنایع و پالایشگاه‌های استان هرمزگان کار برای آنها وجود ندارد.

آقای عباسی طی هفته‌های اخیر نیز با انتشار پیامی ویدئویی از احضار خود به دادسرای ناحیه دو مشهد خبر داده و افزوده بود که دو گوشی تلفن همراه و کارت خبرنگاری وی توقیف شده است.

او پیشتر نیز طی ماه‌های گذشته، در پی شکایت اداره صنعت و معدن استان هرمزگان چندین نوبت به پلیس امنیت احضار شده بود تا دفاعیات خود را از بابت یک سری اتهامات ارائه دهد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید