زرتشت احمدی راغب به تحمل سه سال و ۹ ماه حبس محکوم شد

زرتشت احمدی راغب

زرتشت احمدی راغب فعال مدنی و از امضاکنندگان نامه استعفای خامنه‌ای محبوس در زندان قزل‌حصار کرج توسط دادگاه انقلاب تهران به تحمل سه سال و ۹ ماه حبس محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طی روزهای اخیر زرتشت احمدی راغب فعال مدنی به تحمل سه سال و ۹ ماه حبس محکوم شد. این حکم ای بابت اتهام‌هایی همچون اجتماع و تبانی و تبلیغ علیه نظام برای وی صادر شده است.

بر اساس این حکم ، این فعال مدنی بابت اجتماع و تبانی به پنج سال حبس و بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به هشت ماه زندان محکوم شده است.

یک منبع نزدیک به زرتشت احمدی راغب به صدای آمریکا گفته است: که قوه قضاییه جمهوری اسلامی بدون ابلاغ حکم، این فعال حقوق بشر محبوس در زندان قزل‌حصار را به «سه سال و ۹ ماه زندان» محکوم کرده است.

یک منبع نزدیک به خانواده احمدی راغب روز پنج‌شنبه ۹ آذر، به بخش فارسی صدای آمریکا گفت زرتشت احمدی راغب وقتی متوجه صدور حکم «سه سال و ۹ ماه حبس» شده که «برای وکالت دادن به خانواده» جهت «اجاره کردن خانه» به «دفتر رئیس زندان» مراجعه کرده بود.

بنا بر این گزارش، این زندانی سیاسی بدون این که چنین حکمی به او ابلاغ شده باشد و یا حتی در سامانه «ثنا» ثبت شده باشد، در دفتر رئیس زندان و به طور ناگهانی دریافته که «تا آبان ۱۴۰۵ حکم قطعی دارد.»

زرتشت احمدی راغب که پیش از این نیز سابقه زندان داشته، بهمن ۱۴۰۱ از زندان آزاد شد اما در فاصله کوتاهی پس از آزادی، ۱۶ اسفند همان سال در حالی که قصد داشت در تجمع معلمان برای اعتراض به مسمومیت‌های سریالی دانش‌آموزان در مدرسه‌های ایران حضور یابد، «با ضرب و شتم» بازداشت شد.

این زندانی سیاسی در شهریور سال جاری به همراه شماری دیگر از فعالان محبوس به زندان قزل‌حصار در استان البرز انتقال یافت.

او که پیش از این بارها در طول دوران حبس در اعتراض به نقض حقوق بشر از جمله حقوق زندانیان و دادخواهان اعتصاب غذا کرده، پس از انتقال به قزل‌حصار در یک فایل صوتی که به صدای آمریکا رسیده بود، شرایط این زندان را «غیرانسانی و غیربهداشتی» توصیف کرد.

زرتشت احمدی راغب در این پیام تأکید کرده بود که جمهوری اسلامی «از هر ترفندی استفاده می‌کند برای این که چند روزی بیشتر در قدرت بماند و تاراج کند و ویران کند و از تروریسم حمایت کند»، اما «حاکمیت از آن مردم است» و «مردم خواهان برکناری این جنایتکاران و خیانتکاران از حکومت» و «رعایت حقوق بشر» و «صندوق ملی برای انتخابات هستند و «دیگر زیر بار زور ملایان و سپاهیان و شبه‌نظامیان دیگر نخواهند رفت.»

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید