دادگاه انقلاب تهران؛ یک خانواده سیاسی سابق در مجموع به تحمل ۲۰ سال حبس محکوم شدند

زهرا صفایی، پرستو معینی، محمدمسعود معینی و کامران رضایی

یک خانواده سیاسی هر کدام به پنج سال حبس تعزیری محکوم شدند. این حکم که از سوی دادگاه انقلاب تهران صادر شده است بر اساس اتهاماتی همچون فعالیت در شبکه مجازی را بعنوان دلایل اثبات اتهام آنها مبنی بر همکاری و ارتباط تشکیلاتی آنها با سازمان مجاهدین خلق با محوریت ضربه زدن به امنیت کشور و سهیم بودن در فضاسازی و مشارکت در پروپاگاندای اپوزیسیون علیه نظام صادر شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز پنجشنبه نهم آذر ماه ۱۴۰۲، یک خانواده سیاسی سابق به‌نام‌های زهرا صفایی، پرستو معینی، محمدمسعود معینی و کامران رضایی فر هر یک به پنج سال زندان محکوم شدند.

یک منبع مطلع گفت: روز پنجم آذر ماه ۱۴۰۲، به این چهار زندانی سیاسی رای دادگاه ابلاغ شد. این دادگاه در تاریخ ۲۷ آبان ماه ۱۴۰۲، در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری برگزار شده بود.
دادگاه مذکور زندانیان سیاسی زهرا صفایی و پرستو معینی و محمدمسعود معینی و کامران رضایی فر را به پنج سال زندان محکوم کرد. متهم دیگر این پرونده به نام تیمور رضاییان به ۵۰ میلیون تومان جریمه محکوم شد.

بر اساس گزارشات قاضی ایمان افشاری گفتگوهای خصوصی و فعالیت در شبکه مجازی را بعنوان دلایل اثبات اتهام آنها مبنی بر همکاری و ارتباط تشکیلاتی آنها با سازمان مجاهدین خلق با محوریت ضربه زدن به امنیت کشور و سهیم بودن در فضاسازی و مشارکت در پروپاگاندای اپوزیسیون علیه نظام عنوان کرده است.
وی همچنین به «گزارش ماموران اطلاعات سپاه به عنوان ضابط پرونده، استنباط بازپرس در مرحله بازپرسی و اقناع وجدان قضایی» استناد کرده و بر این اساس حکم را صادر کرده است.

روز چهارشنبه ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۲، زهرا صفایی، پرستو و محمدمسعود معینی در منزل خود در تهران بازداشت شدند. زندانی سیاسی کامران رضایی فر نیز در شهریورماه ۱۴۰۲، دستگیر شد. زندانیان سیاسی زهرا صفایی، محمدمسعود معینی و کامران رضایی فر هم اکنون در زندان اوین محبوس هستند. پرستو معینی با وثیقه سنگین به طور موقت آزاد شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید