دادسرای ساری؛ محکومیت سه شهروند بهایی به حبس و مجازات‌های تکمیلی

سها ثابتی، بهروز رحمانی و ساناز علیزاده روشنکوهی

سها ثابتی، بهروز رحمانی و ساناز علیزاده روشنکوهی از سوی دادگاه انقلاب ساری به اتهام عضویت در دسته یا جمعیت به قصد برهم زدن امنیت کشور و فعالیت آموزشی و تبلیغی انحرافی مغایر و یا مخل به شرع مقدس اسلام به حبس و مجازات‌های تکمیلی محکوم شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، سها ثابتی، شهروند بهایی ساکن ساری توسط دادگاه انقلاب این شهر به تحمل سی و سه ماه حبس، سیزده سال محروم از فعالیت آموزشی و فرهنگی و پرداخت جزای نقدی محکوم شد. همچنین بهروز رحمانی و ساناز علیزاده روشنکوهی دیگر شهروندان بهایی ساکن ساری هر کدام به پرداخت جزای نقدی و ده سال ممنوعیت از فعالیت آموزشی و فرهنگی محکوم شدند.

بر اساس حکمی که توسط شعبه یک دادگاه انقلاب ساری صادر و در تاریخ هفت آذر به وکیل این شهروندان ابلاغ شده است، سها ثابتی، از بابت اتهامات “عضویت در دسته یا جمعیت به قصد برهم زدن امنیت کشور” و “فعالیت آموزشی و تبلیغی انحرافی مغایر و یا مخل به شرع مقدس اسلام” به تحمل سی و سه ماه حبس، سی و هفت میلیون و پانصد هزار تومان جزای نقدی و سیزده سال ممنوعیت از هرگونه فعالیت آموزشی و فرهنگی محکوم شده است. همچنین بهروز رحمانی در خصوص همین اتهامات به پرداخت بیست‌ و پنج میلیون تومان جزای نقدی و ده سال ممنوعیت از هرگونه فعالیت آموزشی و فرهنگی محکوم شد.

ساناز علیزاده روشنکوهی نیز از بابت اتهام “فعالیت آموزشی و تبلیغی انحرافی مغایر و یا مخل به شرع مقدس اسلام” به پرداخت بیست‌ و پنج میلیون تومان جزای نقدی و ده سال ممنوعیت از هرگونه فعالیت آموزشی و فرهنگی محکوم شد.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات این شهروندان، روز سه شنبه شانزدهم آبان ماه، در این شعبه برگزار شده بود.
آنها در شهریورماه سال جاری به شعبه یازدهم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ساری احضار و بعد از تفهیم اتهام، با تودیع وثیقه و کفالت آزاد شده بودند.

سها ثابتی (رحمانی)، در تاریخ نهم مردادماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در ساری بازداشت شد. وی نهایتا در تاریخ ۲۳ مردادماه همان سال، با تودیع وثیقه آزاد شد.

در مردادماه سال گذشته منازل این شهروندان بهائی توسط نیروهای امنیتی مورد تفتیش قرار گرفته بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید