تعیین شعبه و زمان برگزاری دادگاه رسیدگی به پرونده فرزانه زیلابی

فرزانه زیلابی

سنديکای کارگران نیشکر هفت تپه اعلام کرده که جلسه رسیدگی به پرونده‌های فرزانه زیلابی، وکیل دادگستری در تاریخ شنبه هجدهم آذر ماه در شعبه شانزده دادگاه تجدیدنظر استان خوزستان برگزار خواهد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، فرزانه زیلابی، وکیل دادگستری پیش‌تر از سوی شعبه دوم دادگاه انقلاب اهواز به دلیل وکالت کارگران هفت تپه به اتهام فعالیت “تبلیغی علیه نظام” به یک سال حبس و دو سال ممنوع الخروجی از کشور محکوم شده بود.

او در بخش دیگری از این پرونده، به اتهام “نشر اکاذیب برای تشویش اذهان عمومی” از سوی شعبه۱۱۳ دادگاه کیفری دو اهواز به سه ماه و یک روز حبس محکوم شده بود.

اداره اطلاعات، قبول وکالت کارگران و فعالان کارگری توسط این وکیل دادگستری را‌ “فعالیت‌های معاندانه در پوشش وکالت” عنوان کرده است.

خانم زیلابی در جریان خیزش اعتراضی و در پی پذیرش وکالت بازداشت‌شدگان نیز بار دیگر پس از صدور کیفرخواست، ازسوی شعبه چهارم دادگاه انقلاب اهواز با اتهامات متعدد مواجه شد.

او در نهایت به یک سال حبس برای اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” و بابت اتهام “توهین به خامنه‌ای” به شش ماه حبس و همچنین مجددا به دو سال ممنوع الخروجی محکوم شد.

لازم به ذکر است که خانم زیلابی در جلسات نمایشی دادگاه انقلاب حضور نیافته بود.

وکلای وی دکتر ناصر زرافشان و دکتر سیاوش شجاع پوریان به احکام صادره اعتراض نمودند و به همین منظور، روز شنبه هجدهم آذر ماه، جلسه رسیدگی به هر سه پرونده در دادگاه تجدیدنظر  به ریاست قاضی کوشا و مستشار شعبه، قاضی مطیعی برگزار خواهد شد.

خانم زیلابی وکالت بسیاری از بازنشستگان و‌ معلمان خوزستانی و چند تن خبرنگار، شاعر و نویسنده خوزستانی را نیز به عهده داشته است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید