صدور حکم علیه چهار شهروند در اشنویه

سلیمان شارویرانی، آرام شعبان، عبدالکریم کاکول و فخرالدین پودات

چهار شهروند اهل اشنویه توسط دادگاه انقلاب این شهر به اتهام عضویت و همکاری با یکی از احزاب کرد مخالف نظام در مجموع  به تحمل شش سال و شش ماه حبس محکوم شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طی روزهای اخیر سلیمان شارویرانی، آرام شعبان، عبدالکریم کاکول و فخرالدین پودات، اهل اشنویه از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب این شهر به ریاست قاضی  مهدی رضایی در مجموع  به شش سال و شش ماه حبس محکوم شدند.

دادگاه این چهار شهروند را به “عضویت و همکاری با یکی از احزاب کرد مخالف نظام” متهم کرده و براساس حکم صادره، سلیمان شارویرانی به یکسال حبس، آرام شعبان به سه سال و سه ماه حبس، عبدالکریم کاکول به یکسال حبس و فخرالدین پودات به یکسال و سه ماه حبس محکوم شده‌اند.

احکام صادره علیه این چهار شهروند طی روزهای گذشته به آنها ابلاغ شده است.

بامداد یکشنبه هجدهم تیرماه ١٤٠٢، سلیمان شارویرانی فرزند احمد اهل “سید آباد” اشنویه بدون ارائه حکم قضایی بازداشت و با اتمام مراحل بازجویی با تودیع قرار وثیقه آزاد شده بود.

‌آرام شعبان بامداد یکشنبه هجدهم تیرماه ١٤٠٢ بدون ارائه حکم قضایی از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و روز یکشنبه دوازدهم شهریورماه ١٤٠٢ با تودیع قرار وثیقه یک میلیارد تومانی به صورت موقت از زندان اشنویه آزاد شد.

بامداد یکشنبه هجدهم تیرماه ١٤٠٢، عبدالکریم کاکول، شهروند اهل روستای “حسن نوران” از توابع اشنویه بدون ارائه حکم قضایی در منزل شخصی از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و با اتمام مراحل بازجویی با تودیع قرار وثیقه از زندان اشنویه آزاد شد.

بامداد یکشنبه هجدهم تیرماه ١٤٠٢، فخرالدین پودات اهل روستای “بطریان” از توابع اشنویه بدون ارائه حکم قضایی توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از اتمام مراحل بازجویی با تودیع قرار وثیقه آزاد شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید