اعدام دو زندانی بلوچ در زاهدان

عبدالباسط گرگیج و عبدالعزیز (حمل) شهلی‌بر

حکم دو زندانی به‌نام‌های عبدالباسط گرگیج و عبدالعزیز (حمل) شهلی‌بر که پیش‌تر به‌ اتهام‌های جرائم مرتبط با «مواد مخدر و قتل عمل» به (اعدام) محکوم شده بودند در زندان مرکزی زاهدان به اجرا درآمد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، سحرگاه امروز شنبه ۱۸ آذر ماه ۱۴۰۲، حکم اعدام دستکم دو زندانی بلوچ، از بابت اتهامات مرتبط با مواد مخدر و قتل که پیش‌تر به اعدام محکوم شده‌‌اند  به اجرا درآمد. این دو زندانی چهارشنبه ۱۵ آذر ماه ۱۴۰۲، جهت اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی زندان مرکزی زاهدان منتقل شده بودند.

هویت این دو زندانی بلوچ اعدام شده،«عبدالباسط گرگیج » حدودا ۳۳ ساله، فرزند بیبرگ، متاهل و دارای فرزند اهل و ساکن زاهدان، و « عبدالعزیز (حمل) شهلی‌بر» ۳۴ ساله فرزند عیسی متاهل دارای سه فرزند، اهل و ساکن روستای جبرآباد شهرستان دلگان، توسط حال وش احراز شده است.

به گفته منابع مطلع، « عبدالباسط در اواخر سال ۱۳۹۸، با اتهام مرتبط با مواد مخدر در زاهدان بازداشت و از دادگاه انقلاب این شهر به اعدام محکوم شده و روز چهارشنبه از بند عمومی به قرنطیه منتقل شده و روز پنج‌شنبه آخرین ملاقات (دیدار) با خانواده داشته است.»

به گفته منابع مطلع: « عبدالعزیز پنج سال پیش به اتهام قتل در شهر بمپور بازداشت شده و سال گذشته با قید وثیقه به صورت موقت آزاد شده بود که مجدد در مهرماه سال گذشته در دلگان در منزل خود بازداشت شده است، وی از دادگاه کیفری زاهدان به اعدام محکوم شده و روز چهارشنبه به همراه عبدالباسط از بند عمومی به قرنطیه برای اجرای حکم اعدام منتقل شده روز پنج‌شنبه آخرین ملاقات (دیدار) با خانواده داشته است.»

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید