پس از بازداشت عیسی سحر خیز،احسان مازندرانی مدیر مسئول روزنامه فرهیختگان نیز بازداشت شد

پس از بازداشت «عیسی سحر خیز» روزنامه نگار منتقد، از چهره‌های سیاسی و مطبوعاتی در صبح روز جاری دوشنبه ۱۱ آبان ماه، «احسان مازندرانی» خبرنگار سابق پارلمانی و مدیرمسئول روزنامه فرهیختگان نیز بازداشت شد.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این دومین بازداشت امروز در جامعه ی روزنامه نگاران است.
«احسان مازندرانی» پیش تر از سوی وزارت اطلاعات در ۲ اسفند ماه ۱۳۹۱ در دفتر روزنامه اعتماد بازداشت و در ۲۱ اسفند ماه همان سال به قید وثیقه از بند ۲۰۹ زندان اوین آزاد شد.
احسان مازندرانی سابقه همکاری با روزنامه‌های «آفتاب یزد»، «اعتماد»، «شرق»، و «فرهیختگان» را دارد.
همچنین «عیسی سحر خیز» روزنامه نگار منتقد، صبح روز جاری دوشنبه ۱۱ آبان ماه ۱۳۹۴از سوی هفت مامور امنیتی در منزلش در تهران پس از بازرسی و ظبط وسایل شخصی، بازداشت و به مکان نامعلومی منتق شد.
«عیسی سحرخیز» در دولت «محمد خاتمی» مدیر کل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد بود.
این روزنامه نگار منتقد پیش تر نیز در ۱۲تیرماه ۱۳۸۸ بازداشت و به اتهام‌های امنیتی به سه سال زندان محکوم شد. حکم صادره در سال ۱۳۹۰، زمانی که او در زندان بود، به پنج سال زندان افزایش یافت. این روزنامه‌نگار در سال ۱۳۹۲آزاد شد.
«عیسی سحر خیز» از جمله سه ایرانی است که در سال ۲۰۱۲ میلادی، برنده جایزه آزادی بیان «هلمن-همت» شد.
بنا بر اطلاعیه دیده‌بان حقوق بشر، این جایزه به کسانی تعلق گرفت که به‌ سبب فعالیت‌های خود و تعهدی که در قبال آزادی بیان داشته‌اند تحت آزار و اذیت حکومت‌هایی قرار گرفته‌ و مانع انتشار اطلاعات و بیان دیدگاه‌های آنها از سوی حکومت شده اند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید