اعزام به مرخصی کامیار فکور از زندان اوین

کامیار فکور

کامیار فکور، فعال کارگری که در حال سپری نمودن محکومیت یک ساله خود می باشد به مرخصی کوتاه مدت اعزام شد. این فعال کارگری از زندان اوین  به مرخصی پنج روزه اعزام شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز سه‌شنبه ۲۱ آذر ماه ۱۴۰۲، کامیار فکور، فعال کارگری که دوران محکومیت خود را در زندان اوین سپری می‌کند، به مرخصی اعزام شد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این فعال کارگری گفت: “آقای فکور با تودیع وثیقه یک میلیارد تومانی به مرخصی پنج روزه اعزام شده است.”

آقای فکور پیش‌‍تر در تاریخ هشتم اردیبهشت، در آستانه روز جهانی کارگر به همراه شماری از فعالین صنفی و کارگری توسط ماموران امنیتی در منزل محمد حبیبی، فعال صنفی معلمان، بازداشت و به زندان اوین منتقل شده بودند.

این فعال کارگری پیش‌تر توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” به یک سال حبس محکوم شده بود. این حکم نهایتا در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران تقلیل یافت و آقای فکور به هشت ماه حبس محکوم شده بود.

از سوی دیگر، اواخر مردادماه سال جاری، حکم تعلیقی محکومیت دو سال حبس آقای فکور از بابت اتهام تشویش اذهان عمومی در پرونده سال ۱۴۰۰ صادره از شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران، به اجرا در آمد.

کامیار فکور، فعال کارگری پیش از این نیز از بابت فعالیت های خود سابقه بازداشت و تحمل حبس را دارد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید