اقدام به خودکشی زهره سرو در زندان اوین

زهره سرو

زهره سرو، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین، به دلیل تهدید و فشارهای عصبی از سوی مسئولین مربوطه، با خوردن سی عدد قرص «آلپرازولام» اقدام به خودکشی کرد. او در حال سپری نمودن محکومیت شش سال حبس خود در این زندان است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز سه‌شنبه ۲۱ آذر ماه ۱۴۰۲، زهره سرو، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین، از طریق بلعیدن قرص دست به خودکشی زد. این زندانی پس از اقدام به خودکشی به بیمارستان لقمان منتقل و پس از دریافت خدمات درمانی ساعاتی پیش به زندان بازگردانده شد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این زندانی سیاسی گفت: “خانم سرو ساعت شش بعد از ظهر روز گذشته به دلیل تهدید و فشارهای عصبی از سوی مسئولین مربوطه، از طریق بلعیدن سی عدد قرص آلپرازولام اقدام به خودکشی کرد. او شب گذشته در پی این اقدام به بیمارستان لقمان منتقل و پس از رسیدگی پزشکی، ساعاتی پیش به زندان بازگردانده شد. زهره سرو کماکان در اعتصاب بسر میبرد و وضعیت حال عمومی وی نامناسب گزارش شده است.”

خانم سرو اوایل مهرماه سال ۱۴۰۰ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات سپاه، موسوم به بند الف-یک منتقل شد. وی اواسط آبان ماه با پایان مراحل بازجویی ابتدا به بند زنان زندان اوین و چندی بعد به زندان قرچک ورامین انتقال داده شد.

او توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری از بابت اتهامات “اجتماع و تبانی و تبلیغ علیه نظام” به هفت سال حبس تعزیری محکوم شد. با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، شش سال زندان در خصوص او قابل اجرا است.

این زندانی سیاسی پیش از این نیز سابقه بازداشت و محکومیت را در کارنامه خود داشته است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید