اعدام پنج زندانی در ندامتگاه مرکزی کرج

امین ذاکری، حمید اسماعیلی، حمید بیده، خلیل حاجی‌آبادی و امین اکری کاکاوند

حکم پنج زندانی که با اتهام «محاربه» و یا «مواد مخدر» و یا «قتل عمد» به اعدام و یا قصاص نفس محکوم شده بودند، در زندان مرکزی کرج (ندامتگاه) به اجرا درآمد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، صبح روز چهارشنبه ۲۲ آذر ماه ۱۴۰۲، حکم اعدام پنج مرد در زندان مرکزی کرج به اجرا درآمد.

دو تن از این زندانیان که به نام‌های امین ذاکری و حمید اسماعیلی اعدام شدند. پیش‌تر در رابطه با مواد مخدر به اعدام محکوم شده بودند.

سه تن از این زندانیان با اتهام «قتل عمد» به قصاص نفس محکوم شده بودند، یک تن دیگر با اتهام «محاربه» و یک تن نیز با اتهامات مربوط به «مواد مخدر» به اعدام محکوم شده بودند.

هویت کسی که با اتهام محاربه اعدام شد، میلاد بیده، اهل گوهردشت کرج احراز شده است.

یک منبع مطلع درخصوص اعدام میلاد بیده به سازمان حقوق بشر ایران گفت: «میلاد بیده ۱۵ ماه پیش در گوهردشت کرج به همراه برادرش میثم، فردی به نام مسعود [نام خانوادگی مقتول نزد سازمان حقوق بشر ایران محفوظ است] را در مرکز شهر با گلوله کشتند. بعد از چند ساعت نیروهای امنیتی هر دو را پیدا کردند و میثم در حین فرار با چندین گلوله ماموران کشته شد و میلاد هم بازداشت شد. مسعود … از مخبران شهر بود و با نهادهای امنیتی همکاری داشت. برای همین اتهام محاربه به قصد اخلال در نظم و برهم زدن امنیت کشور را به میلاد بیده وارد کردند و حکم اعدام برایش صادر شد و این حکم صبح چهارشنبه به اجرا درآمد».

هویت یک زندانی دیگر که با اتهامات مربوط به «مواد مخدر» حکم وی به اجرا درآمد، خلیل حاجی‌آبادی، ۳۴ ساله و اهل کنگاور احراز شده.

یک منبع مطلع درخصوص اعدام وی به سازمان حقوق بشر ایران گفت: «خلیل حاجی‌آبادی از سه سال پیش با اتهام حمل مواد مخدر بازداشت و به اعدام محکوم شد».

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید