امین انواری رستمی با قید وثیقه آزاد شد + عکس

«امین انواری رستمی» فعال مدنی و دانشجوی ترم ۶ مهندسی نرم افزار دانشگاه امیر کبیر (پلی تکنیک) عصر روز جاری سه شنبه ۱۲ آبان ماه پس از گذشت یک ماه بازداشت با تودیع وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی از زندان اوین آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این فعال مدنی طی تماس تلفنی می بایست ظهر روز یکشنبه ۱۲ مهر ماه سال جاری در دادسرای اوین حاضر می شد، اما در صبح همان روز نیروهای امنیتی با چهار خودروی متعلق به نهادهای امنیتی به حکم شعبه ۲ بازپرسی دادسرای اوین با حضور در منزل این دانشجوی ترم ۶ مهندسی نرم افزار دانشگاه امیر کبیر (پلی تکنیک) پس از تفتیش منزل و ظبط اموال شخصی نامبرده را بازداشت کردند.
این فعال مدنی پیش تر از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی «احمدزاده» به اتهام انتسابی حمایت از “همجنسگریان”، “تبلیغ علیه نظام”، “توهین به رهبری”، “حمایت از خواننده شاهین نجفی” ،”توهین به مصباح یزدی و مقامات کشوری” و “حمایت از بهاییت” به دو سال و نیم حبس محکوم شد و حکم صادره پس از پیگیری های وکلا (امیرسالار داودی و خانم هاله موسویان) به ۵ سال حبس تعلیقی تبدیل شد.
«امین انواری رستمی» همچنین در ۹ دی ماه ۱۳۹۳در یک تماس تلفنی از سوی اداره اماکن نیروی انتظامی واقع در خیابان مطهری“جهت یک کار دفتری” احضار و پس از بازجویی بازداشت و به دادسرای ۱۳ اوین منتقل و با قرار وثیقه ۳۰ میلیون تومانی آزاد شد.
«فرح بخشی» مادر «امین انواری رستمی» و یکی از شرکت کنندگان در تجمعات اعتراضی روزهای شنبه در مقابل زندان اوین و روزهای دوشنبه در مقابل دفتر لاستیک دنا واقع در میدان ونک نبش خیابان گاندی جهت آزادی زندانیان سیاسی و مدنی و درخواست محاکمه عاملین ۳۷ سال جنایت روی داده از سوی حکومت اسلامی بوده و پیش تر ویدیو هایی از وی در جهت تلاش برای آزادی فرزندش در فضای مجازی و همچنین از سوی « کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی» منتشر شده است.

آرمین و امین  انواری رستمی_kampain.info«آرمین» برادر «امین انواری رستمی» که تنها ١٧ سال سن دارد پس از بازداشت امین و شرکت «فرح بخشی» مادر امین در تجمعات اعتراضی لاستیک دنا و مصاحبه با رسانه های خبری، از سوی مامورین امنیتی بارها در راه مدرسه تهدید شد، مامور امنیتی با زور او را سوار ماشین کرده و مورد آزار، اذیت و تهدید قرار می دادند.
مامورین امنیتی از برادر وی می خواستند که به مادرش بگوید، به شرکت در تجمعات اعتراضی و مصاحبه با رسانه های خبری پایان دهد و در صورت ادامه ی آنها شرایط دشواری را برای خانواده و همچنین امین ایجاد می کنند.
مامورین امنیتی آرمین ١٧ ساله را تا درب منزل با تهدید همراهی می کردند.
در اولین رویداد، آنها با کارت شناسایی سپاه با نام های «طاها رمضانی» و «مقیمی» و همچنین روز چهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۴ با نام «محمد علی مفتح» به همراه شخص ناشناس دیگری نامبرده را سوار ماشین سمند مشکی کرده و مورد آزار و تهدیدهای طاقت فرسا قرار داده اند.
«فرح بخشی» مادر «امین انواری رستمی» روز چهارشنبه ۲۹ مهر ماه جهت درخواست ملاقات با فرزندش که از سوی مسوولین در انفرادی تحت شکنجه و بازجویی جهت اعترافات تلویزیونی بود به دادسرای اوین مراجعه کرده و از بازپرس شعبه ٢ در خواست ملاقات حضوری کرد.
بازپرس مربوطه پس از ممانعت با درخواست او، بیان نمود در صورت تعهد مبنی بر توقف شرکت در تجمعات اعتراضی و مصاحبه با رسانه های خبری و قبول سکوت و رسانه ای نکردن هیچگونه اخباری اجازه ملاقات را صادر می کند.
«فرح بخشی» در جواب بازپرس اینگونه بیان کرد “با شناخت کامل از روند کار قوه قضاییه در احقاق حق فرزندم امین به هیچ عنوان درخواست شما را قبول نخواهم کرد و در جهت آزادی فرزندم و دیگر زندانیان در بند تا پای جانم خواهم ایستاد و می دانم قلب من مادر در قلب های امین می تبد.”
بازپرس شعبه ٢ دادسرای اوین پس از شنیدن جواب دستور ممانعت از ورود او را جهت پیگیری وضعیت فرزندش به دادسرا را صادر کرد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید