دادگاه انقلاب تبریز؛ آرمیتا پاویر به ۲۲ ماه و ۱۷ روز حبس تعزیری محکوم شد

آرمیتا پاویر

آرمیتا پاویر فعال دانشجویی و دانشجوی اخراجی رشته زیست سلولی و مولکولی دانشگاه شهید مدنی تبریز از سوی دادگاه انقلاب این شهر در مجموع به ۲۲ ماه و ۱۷ روز حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طی روزهای اخیر آرمیتا پاویر فعال دانشجویی ودانشجوی اخراجی رشته زیست سلولی و مولکولی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان مجموعا به ۲۲ ماه و ۱۷ روز حبس محکوم شد.

بنابر حکمی که به خانم پاویر ابلاغ شده این فعال دانشجویی آذربایجانی از بابت اتهام «توهین به رهبری» به ۱۵ ماه و ۱ روز و از بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» به ۷ ماه و ۱۶ روز حبس تعزیری محکوم گردیده است.

پیش‌تر خانم پاویر در یک فایل صوتی که در روز دوشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۲ از زندان تبریز در تماس با خانواده اش ضبط شده بود،  از اعتصاب غذای خود در اعتراض به عدم رسیدگی به پرونده و رفتار غیر قانونی مسئولان زندان تبریز خبر داده بود.

خانم پاویر در پایان این فایل صوتی اعلام کرده بود که هیچ بیماری زمینه‌ای و اختلال روانی ندارد و اگر هر گونه مشکلی برای وی پیش بیاید، مستقیما مسئولیت آن با مسئولین زندان و مراجع قضایی خواهد بود.

خانم پاویر در ۳۰ شهریورماه سال جاری از بابت اتهامات جداگانه ای مالی که در زمان بازداشت قبلی‌اش بعلت بسته شدن محل کار مفتوح گردیده بود دستگیر شده و به زندان مرکزی تبریز منتقل و از زمان بازداشت تاکنون در بلاتکلیفی به سر می برد.

آرمیتا پاویر، فعال دانشجویی سابق و دانشجوی اخراجی رشته زیست سلولی و مولکولی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان پیش‌تر در تاریخ ۹ آبان ماه ۱۴۰۱ نیز در جریان اعتراضات سال گذشته توسط نیروهای امنیتی در مقابل درب این دانشگاه بازداشت و در تاریخ هفدهم آذرماه همان سال، با تودیع وثیقه ۲۵۰ میلیون تومانی از زندان تبریز آزاد شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید