دادگاه انقلاب تهران؛ آرش مرادی، به هشت سال حبس محکوم شد

آرش مرادی

دادگاه انقلاب تهران آرش مرادی، درویش گنابادی محبوس در زندان اوین را به هشت سال حبس تعزیری محکوم کرد. این حکم بابت اتهام‌های تشویش اذهان عمومی، تبلیغ علیه نظام، توهین به مقدسات و توهین به رهبری و خمینی صادر شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، آرش مرادی، درویش گنابادی محبوس در زندان اوین توسط شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران مجموعا به هشت سال حبس محکوم شد.

بر اساس حکمی که توسط شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی سید علی مظلوم صادر و به آقای مرادی ابلاغ شده، وی از بابت اتهام تشویش اذهان عمومی به دو سال حبس، بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس، بابت اتهام توهین به مقدسات به سه سال حبس و از بابت اتهام توهین به رهبری و بنیانگذار جمهوری اسلامی به دو سال و مجموعا هشت سال حبس محکوم شده است.

با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی سه سال حبس برای او قابل اجرا خواهد بود.

یک منبع مطلع در این‌باره گفت: “پس از ارسال پرونده آقای مرادی به دادگاه انقلاب، اتهام نشر اکاذیب رایانه ای به تشویش اذهان عمومی تغییر پیدا کرد.”

مورخ یازدهم آذرماه، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات آرش مرادی در شعبه مذکور برگزار شده بود.

پیشتر برای این درویش گنابادی بابت اتهامات مذکور توسط شعبه سوم بازپرسی دادسرای اوین قرار مجرمیت صادر و برای اتهامات اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی/خارچی و اغوا و تحریک مردم به جنگ و کشتار با یکدیگر به قصد برهم زدن امنیت کشور قرار منع تعقیب صادر شد. چندی بعد با صدور کیفرخواست، پرونده وی به شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران ارسال شد.

در تاریخ بیست و پنجم مهرماه، آرش مرادی توسط نیروهای امنیتی در محل کار خود در کاشان بازداشت و چندی بعد به بند ۴ زندان اوین منتقل شد.

آرش مرادی در اسفند سال ۱۳۹۶ در پی وقایع موسوم به گلستان هفتم بازداشت و به یک سال حبس محکوم شد. وی نهایتا با پایان دوران محکومیت خود از زندان تهران بزرگ آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید