دادگاه انقلاب مهاباد؛ اشکان فهیم به ۴۵ ماه حبس و دو سال تبعید محکوم شد

اشکان فهیم

اشکان فهیم، فعال فرهنگی اهل مهاباد از سوی دادگاه انقلاب این شهر به ۴۵ ماه حبس تعزیری و دو سال تبعید محکوم شد. محکومیت این فعال فرهنگی در حالی به وی ابلاغ شده است که وی تمام اتهامات وارده به خود را رد کرده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، اشکان فهیم، فعال فرهنگی اهل مهاباد از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب این شهر به ریاست “قاضی دوستی” در دادگاهی ناعادلانه به ۴۵ ماه حبس و دو سال تبعید محکوم شده است.

بر اساس گزارش منابع آگاه، این حکم در حالی صادر شده که آقای فهیم تمامی اتهامات را رد کرده و دادگاه طی اقدامی غیرقانونی، وکیل را از دسترسی به دادنامه وی منع کرده است.

آقای فهیم در پی بازداشت و شکنجه‌های جسمی و روحی با وضعیت وخیم جسمانی مواجه است و “قاضی دوستی” با وجود اطلاع از وضعیت وی و نیاز مبرم این زندانی به رسیدگی پزشکی از صدور قرار وثیقه و آزادی موقت او ممانعت می‌کند.

اشکان فهیم، بامداد جمعه بیست‌و‌چهارم شهریور ماه در پی یورش نیروهای امنیتی به منزل شخصی بدون ارائه حکم قضایی و همراه با ضرب و جرح شدید بازداشت شد.

این شهروند پس از گذشت بیش از یک ماه از بازداشت از بازداشتگاه اداره اطلاعات به زندان ارومیه و سپس زندان مهاباد منتقل شد.

انجمن قلم ملبورن همزمان با “روز جهانی نویسندگان زندانی” ضمن پاسداشت فعالیت‌های فرهنگی و ادبی “اشکان فهیم” و “رضا اندیشه” در زمینه زبان و فرهنگ کُردی، با این کنشگران کُرد محبوس در زندان مهاباد اعلام همبستگی کرد.

اشکان فهیم، رضا اندیشه، رزگار رحیمیان و محمد مریوانی، چهار فعال کُرد در تاریخ بیست‌وچهارم شهریور با یورش ده‌ها مامور اطلاعات سپاه به یک منزل مسکونی در نزدیکی میدان استقلال مهاباد بازداشت شدند.

ماموران امنیتی با اقدام به شکستن درب و پنجره‌های منزل و ضرب‌وجرح این شهروندان با قنداق اسلحه، آنها را بازداشت کرده بودند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید