منزل یک خانواده بهایی در یزد تفتیش شد

تفتیش منزل

منزل محمود اقدسی و همسرش سهیلا اسلامی توسط ماموران امنیتی در یزد تفتیش شد. این تفتیش توام با آسیب‌رسانی به برخی وسایل منزل، ضبط کتب مذهبی و زیورآلات صورت گرفته است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز پنج‌شنبه  ۲۳ آذر ماه ۱۴۰۲، منزل محمود اقدسی و همسرش سهیلا اسلامی شهروندان بهایی ساکن یزد مورد تفتیش نیروهای امنیتی قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، منزل الین زوج بهایی بدون ارائه حکم قضایی و از سوی ماموران لباس شخصی تفتیش شده است.

یک شهروند بهایی ساکن این شهر در این‌باره گفت: روز پنجشنبه محمود اقدسی و همسرش سهیلا اسلامی به مناسبت ازدواج پسرشان، حدود سی نفر از اقوام و آشنایان را به منزل خود دعوت کرده بودند. ساعت نه شب بیست مامور اداره اطلاعات با شکستن درب منزل، وارد خانه شدند و بدون ارایه حکم قضایی، به مدت دو ساعت اقدام به تفتیش منزل این شهروندان کردند. ماموران ضمن وارد آوردن خسارت به شماری از لوازم منزل، تعدادی تلفن همراه، کتب مذهبی، دست نوشته های شخصی و تعدادی زیورالات را در جریان این تفتیش ضبط کردند.

این منبع مطلع در ادامه افزود: در پی شرایط متشنج و رفتارهای خشونت آمیز نیروهای امنیتی، تعدادی از مهمانان با مشکلات حمله عصبی مواجه شدند که پس از حضور نیروهای اورژانس، وضعیتشان به حالت عادی بازگشت.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید