بازداشت یکتا فهندژ سعدی شهروند بهایی در شیراز

یکتا فهندژ سعدی

یکتا فهندژ سعدی، شهروند بهایی از سوی نیروهای لباس شخصی در شیراز بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. بازداشت این شهروند همراه با تفتیش و ضبط برخی وسایل شخصی او صورت گرفته است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز دوشنبه ۲۷ آذر ماه ۱۴۰۲، یکتا فهندژ سعدی، شهروند بهایی توسط ماموران امنیتی و لباس شخصی در شیراز دستگیر شد.

بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی پس از بازداشت به منزل یکتا فهندژ یورش برده و صدها کتاب، ده‌ها قاب عکس، موبایل‌ها، لپ‌تاپ و دیگر وسایل شخصی او و همسرش را ضبط کردند. ماموران که حدود هفت نفر بودند با لحنی توهین‌آمیز همه منزل را تفتیش کردند و حتی طلا و نقره‌های منقوش به نمادهای بهایی را با خود بردند. نیروهای امنیتی همچنین وسایل دیگری مانند مبلغ ۱۵۰۰ دلار، پرینتر، اسکنر، اسباب بازی کودکان و کتب رنگ‌آمیزی که از کتابفروشی‌های عمومی تهیه شده بود را با خود بردند.

طبق اطلاعات رسیده مامورران بدون اطلاع یکتا فهندژ و همسرش و بدون آنکه در صورت جلسه این نکته را درج کنند، اسناد ملکی از جمله سند منزل را پاره کردند. برخی عکس‌های خانوادگی نیز پاره شده و در کمد ریخته شده بود.

این دستگیری‌ها و یورش‌ها به خانه یکتا فهندژ سعدی از ۱۲ سال قبل شروع شد و هر بار پس از دستگیری او با‌ شرایط سخت بازپرسی‌ها و شکنجه‌های روحی روبه‌رو می‌شد. در طول مدت این ۱۲ سال یکتا فهندژ بین پنج تا ۱۱ سال زندان و ممنوع الخروجی از کشور محکوم شد، که همه این احکام بعد از فرستاده شدن به دادگاه تجدیدنظر به حکم فراغت تبدیل شدند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید