تایید حکم ۱۰سال و سه ماه حبس محمد ملکی توسط دادگاه تجدیدنظر استان زنجان

محمد ملکی

حکم ۱۰ سال و سه ماه حبس محمد ملکی شهروند معترض ترک ساکن زنجان توسط  دادگاه تجدیدنظر استان زنجان عینا تایید شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طی روزهای اخیر محکومیت ۱۰ سال و سه ماه محمد ملکی شهروند معترض آذربایجانی، توسط شعبه ۱۱دادگاه تجدیدنظر استان زنجان به ریاست یدالله طارمی و مستشاری علی خانمحمدی عیناً تایید شده است.

آقای ملکی که از داشتن وکیل انتخابی محروم بوده است پیش‌تر توسط شعبه دوم دادگاه انقلاب زنجان به ریاست عزیزالله حیدری با طرح سه عنوان اتهامی محاکمه شده بود و از بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» به ۸ ماه حبس تعزیری، بابت اتهام «اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت ملی» به ۳سال و ۷ ماه و از بابت اتهام «تشکیل و مدیریت کانال جوانان محلات زنجان به قصد برهم زدن امنیت داخلی»، به ۶سال و یک روز حبس تعزیری محکوم شده بود.

بر پایه ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی محکومیت اشد یعنی۶ سال و یک روز از این حکم قابل‌اجرا خواهد بود که در دادنامه صادر شده علیه آقای ملکی، ۵سال از حکم زندان به مدت پنج سال تعلیق شده است.

محمد ملکی شهروند ترک ساکن شهر زنجان روز ۲۷شهریور۱۴۰۲ و همزمان با سالگرد اعتراضات موسوم به زن، زندگی، آزادی، در چهارراه انقلاب زنجان توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد منتقل شد. محمد ملکی پس از تحمل ۱۵ روز حبس در سلول انفرادی در بازداشتگاه اطلاعات سپاه به زندان زنجان منتقل شد. این شهروند طی مدت بازداشت از داشتن وکیل و ملاقات با خانواده محروم بوده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید