اعزام به مرخصی مازیار سیدنژاد از زندان اوین

مازیار سیدنژاد

اعزام به مرخصی مازیار سیدنژاد، زندانی سیاسی از زندان اوین، این زندانی در حال سپری کردن محکومیت دو سال حبس خود می باشد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز چهارشنبه ۲۹ آذر ماه ۱۴۰۲، مازیار سیدنژاد، فعال کارگری و زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین، به مرخصی درمانی اعزام شد. این زندانی سیاسی در حال سپری کردن دوران حبس تعزیری دو ساله خود است.

یک منبع مطع در خصوص این زندانی گفت:”مرخصی درمانی اعطا شده به مازیار سیدنژاد برای مدت ۳ روز و پس از تودیع وثیقه ای (سندملکی) به ارزش سه میلیارد تومان صورت گرفته است اما شاید در صورت موافقت دادستان و ضابط امنیتی پرونده این فعال کارگری مدت مرخصی وی تمدید شود.”

این فعال کارگری، در حالی محکوم به تحمل دو سال حبس تعزیری شده که با مشکلات قلب و  عروق دست و پنجه نرم می کند.

لازم به اشاره است، مازیار سیدنژاد، در تاریخ ۱۷ خردادماه ۱۴۰۰، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود در تهران، بازداشت و پس از تفتیش و توقیف برخی لوازم شخصی از قبیل گوشی تلفن همراه اش به بند ۲الف سپاه پاسداران واقع در زندان اوین منتقل و پس از طی مراحل بازجویی ها و تفهیم اتهام، در تاریخ ۲۵ مردادماه همان سال با تودیع قرار وثیقه ای به مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان آزاد شد.

با آغاز مراحل دادرسی، مازیار سیدنژاد، توسط ابوالقاسم صلواتی، قاضی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران، محاکمه و در دی ماه ۱۴۰۱، از بابت اتهام (عضویت در گروه‌های معاند نظام – حزب کمونیست کارگری) به تحمل ۲ سال حبس تعزیری و به اتهام (فعالیت تبلیغی علیه نظام) هم به تحمل ۱ سال حبس تعزیری و بعنوان مجازات تکمیلی هم‌ به ۲ سال منع خروج از کشور، دو سال محرومیت از عضویت در احزاب، گروه‌ها و دسته حات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و همچنین ۲ سال منع فعالیت در فضای مجازی محکوم شد و پس از اتمام مراحل دادرسی، مازیار سیدنژاد، در تاریخ ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، برای سپری کردن حبس تعزیری خود به زندان اوین منتقل شد.

مازیار سیدنژاد، در تاریخ ۱۷ خردادماه ۱۴۰۰، پس از یورش نیروهای امنیتی به منزل وی در تهران بازداشت و پس از تفتیش منزل و توقیف برخی لوازم شخصی اش جهت بازجوئی به بند۲الف سپاه پاسداران واقع در زندان اوین منتقل و پس از طی مراحل بازجوئی و تفهیم اتهام در تاریخ ۲۵ مردادماه ۱۴۰۱، با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان از زندان اوین آزاد شد.

این فعال کارگری، در تاریخ ۲۹ آذر ماه ۱۳۹۹، به سبب پرونده ای مربوط به بازداشت وی در جریان برگزاری اعتراضات صنفی کارگران گروه ملی فولاد اهواز برای وی تشکیل شده بود توسط شعبه۴دادگاه انقلاب اهواز به اتهام(عضویت در یکی از گروه های مخالف نظام) به تحمل ۳ سال حبس تعزیری محکوم شد.

جلسه اول دادگاه رسیدگی به اتهامات مازیار سید نژاد، در تاریخ ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ و دومین جلسه دادرسی هم در تاریخ ۲۵ مرداد ماه ۱۳۹۹، توسط شعبه ۴ دادگاه انقلاب اهواز با وکالت پیام ابوطالبی برگزار و این فعال کارگری به همراه وکیل مدافع خود دفاعیاتشان را به دادگاه ارائه کرده بودند.

این فعال کارگری، جهت اعتراف گیری اجباری تلویزیونی بشدت مورد ضرب و جرح و شکنجه قرار گرفت و در تاریخ ۵ بهمن ماه سال ۱۳۹۷ با توجه به تبدیل قرار بازداشت وی به وثیقه ای با مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان در تاریخ ۲۷ اسفند ماه ۱۳۹۷، از زندان شیبان اهواز آزاد شد.

مازیار سیدنژاد، در تاریخ ۱۰ آذرماه ۱۳۹۷، در جریان تجمعات اعتراضی کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه و گروه ملی فولاد اهواز توسط نیروهای امنیتی این شهر بازداشت و به همراه بهروز ممبینی از بازداشتگاه نیروهای امنیتی به زندان شیبان اهواز منتقل شده بود.

همچنین در تاریخ ۲۹ دی ماه ۱۳۹۷، تلویزیون ایران در فیلمی با عنوان (طراحی سوخته) اعترافاتی از مازیار سیدنژاد، اسماعیل بخشی، سپیده قلیان و علی نجاتی، عضو هیئت مدیره سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه را نمایش داد که در آن گفته بودند با گروه‌های مارکسیستی و برانداز در خارج از ایران ارتباط دارند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید