بازداشت و انتقال افشین بایمانی به زندان اسدآباد اصفهان

افشین بایمانی

افشین بایمانی، زندانی سیاسی که در مرخصی درمانی به سر می‌برد، از سوی ماموران زندان همراه با جلب در منزل شخصی خود بازداشت و روانه زندان اسدآباد اصفهان شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز پنج‌شنبه ۳۰ آذر ماه ۱۴۰۲، افشین بایمانی، زندانی سیاسی که در مرخصی درمانی به سر می‌برد، علیرغم ناتمام ماندن مراحل درمان توسط ماموران زندان همراه با حکم جلب بازداشت به زندان اسدآباد شهر مبارکه اصفهان منتقل شد.

بر اساس این گزارش، هنوز مراحل درمان آقای بایمانی به پایان نرسیده است. یک منبع نزدیک به خانواده افشین گفت: ماموران همراه با حکم جلب در منزل شخصی خود بازداشت و به زندان منتقل شده است.

یک منبع مطلع در این‎‌‎باره گفت: «آقای بایمانی اواخر آبان ماه امسال، با قرار وثیقه ۱۰ میلیارد تومانی برای درمان و مراقبت‌های پزشکی، از زندان قزلحصار به مرخصی آمده بود. امروز، پنجشنبه سی‌ام آذرماه، به دستور رئیس اجرای احکام دادسرای انقلاب کرج، توسط نیروهای انتظامی در محل سکونت خود بازداشت و به زندان اسدآباد شهر مبارکه اصفهان منتقل شده است.»

این منبع مطلع افزود: «دستگیری وی در حالی صورت گرفته که آقای بایمانی با تأیید نیری و الیاسی قضات ناظر بر زندانیان تهران، در ایام مرخصی بوده و برای روز یکشنبه سوم دی ماه، عمل جراحی قلب به دلیل گرفتگی رگ‌های قلبی برنامه‌ریزی شده بود. این اقدام، نگرانی‌های خانواده و بستگان وی را در خصوص وضعیت جسمی او افزایش داده است.»

آقای بایمانی در تاریخ ۱۵ شهریور ۱۳۷۹ به اتهام کمک به فرار برادرش «مهدی بایمانی»، عضو سازمان مجاهدین خلق، بازداشت و به اعدام محکوم شد. این حکم در دادگاه تجدید نظر تأیید شد، اما پس از ۶ سال به حبس ابد کاهش یافت.

در بهمن‌ماه ۹۸، حساب بانکی دختر افشین بایمانی به دستور شعبه ۲۲ دادگاه انقلاب بدون ارائه دلیل مسدود شد. همچنین، در خردادماه ۹۹، شعبه ۲۲ دادگاه عمومی و انقلاب تهران حکم مصادره زمین آقای بایمانی را صادر کرد.

افشین بایمانی به دلیل سال‌ها اقامت در محیط نامناسب زندان، از تیرماه ۹۶ دچار گرفتگی عروق قلب شده است. او در اسفندماه ۹۸ به دلیل شرایط حساس بیماری باید به بیمارستان تخصصی قلب منتقل می‌شد؛ اما مسئولان زندان تصمیم گرفتند او را به بیمارستان رجایی که مرکز تخصصی نیست و مدارکی از بیماری وی ندارد، اعزام کنند.

آقای بایمانی پیشتر در تیرماه ۱۴۰۰ در بیمارستان امیرآباد، مرکز قلب تهران، تحت عمل آنژیو قلب قرار گرفته بود.

در تاریخ دوازدهم شهریور ماه امسال، افشین بایمانی به همراه چند تن دیگر از زندانیان سیاسی بدون اطلاع قبلی از زندان اوین به قزلحصار منتقل شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید