عدم رسیدگی پزشکی به وضعیت زندانی سیاسی علی معزی

علی معزی

علی معزی، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین علیرغم حال نامساعد جسمانی‌اش، از رسیدگی مناسب پزشکی محروم مانده است. آقای معزی هم اکنون دوران محکومیت شش سال و سه ماه حبس خود را در زندان اوین سپری می کند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، علی معزی، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین علیرغم حال نامساعد جسمانی از رسیدگی پزشکی محروم مانده است.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این زندانی سیاسی گفت: «آقای معزی حدود دو سال پیش تحت جراحی سرطان پروستات قرار گرفت. چند ماه بعد در حالیکه باید مراحل درمان خود را سپری می کرد، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و درمانش ناتمام باقی ماند. مشکلات ناشی از جراحی، از جمله عدم کنترل ادرار، مشکلات زانو و هیدرونفروز کلیه (ورم کلیه)، زندگی در زندان را برای این زندانی ۷۰ ساله دشوار کرده است

این زندانی سیاسی در تاریخ نهم مهرماه ۱۴۰۱ در ارتباط با اعتراضات سراسری سال گذشته، توسط نیروهای سرکوبگر امنیتی در منزل شخصی خود واقع در تهران بازداشت شد.

او ابتدا به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین و پس از گذشت حدود دو ماه به بند چهارم این زندان منتقل شده بود. وی مجدد در تاریخ ۴ تیر ۱۴۰۲، به بند ۲۰۹ و چندماه بعد به بند عمومی این زندان منتقل شد.

علی معزی در خردادماه سال جاری، توسط شعبه پانزدهم «دادگاه» انقلاب تهران به ریاست «قاضی» صلواتی از بابت اتهامات «اجتماع و تبانی و تبلیغ علیه نظام» به شش سال و سه ماه حبس محکوم شده است.

علی معزی، متولد ۱۳۳۲ پیش از این نیز از بابت فعالیت های خود، سابقه بازداشت و محکومیت را نیز داشته است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید